fredag 27. januar 2012

Hverdagen slik den er nå

Skjer lite om dagene. Jeg sliter med å trene noe som helst pga helsa, klarer nesten ikke å stabbe meg avgårde på tur engang :( - og Eivind er litt opptatt med jobben.... Så hundene får stort sett bare mindre turer – noe de ikke er helt fornøyde med..... I tillegg har jo været ikke akkuratt vært det beste kan man vel si....

Ficus har fått en overværsøkt denne uka, som var knallbra. Lange overvær, flotte meldinger – og avleveringer.... - og påvisning, som bare vitnet om at dette er gøy! :) Hun peip og hylte hos ynglingsfigurantene sine – og stjal..... ;)

Prøvde meg på ett feltsøk med hundene på onsdagen. Det var masse is over alt og det endte selvfølgelig med fall, sånn at jeg ikke klarte å gå på Nrh-treningen. Grrr... :(
Ellers så var det faktisk KEY! Som var den første som slo og plukket en gjenstand. Hun er bare rå den lille valpen – ett utrolig bra redningshundemne – men det skal hun jo ikke bli..... Jeg får nesten vondt i magen fordi jeg ikke kan trene to hunder... Hun er nemlig sååå utrolig bra!

Vi trener som sagt lite, likevel så virker hundene i fin form – og Ficus utnytter enhver sjangse til å forsøke å tilby en atferd. Nå er hun til og med begynt å plukke alle mulige gjenstander som lukter folk når vi er ute på tur. Stakkars liten – hun er sulteforet på trening. Key har det greit nok, men Dewey sukker tungt... Han er likevel så voksen nå at han tåler å være uten trening i noen dager. Dette er nok uten tvil verst for Ficus. Samme hvor mye hun får springe, så vil hun mye heller trene.....

I dag ble det godbitsøk i hagen, og ellers så ble det en liten tur rundt i nabolaget. En normal 20 minutters tur brukte vi 1 time på – for mammas syke knee er nesten dobbelt så stort som det andre.... og i og med at jeg prøver å avlaste kneet, så ødelegger jeg ryggen i stedet (kjenner tendens til prolaps igjen :( Åååå altså! Kan jeg ikke snart få den hekkans operasjonen og bli «normal» igjen. Ikke kjekt å bli gammel nei – tåler jo ingen ting!

Ingen kommentarer: