tirsdag 27. mars 2012

Superkurset

I dag er jeg «datanarkoman». Jeg må la kroppen få fred nå – ellers holder den dessverre ikke…. Og etter en hard helg (masse ståing og gåing på ett – etter min mening, grusomt underlag) samt en lang dag i går, må jeg bare ta det med ro. Så i dag får hundene klare seg selv – mer eller mindre….. men da passer det jo godt å skrive litt mer i bloggen J


Tenkte faktisk å skrive litt om de flinke deltakerne vi hadde på kurs denne gangen. Dette fordi de faktisk var uvanlig flinke deltakere! I tillegg var det mange svært unge hunder på kurset, etter manges mening for unge…. Men nå er det ikke vi som tar imot påmeldingene, så dette er jo ikke noe vi vet før kurset starter.
Det som overrasket meg aller mest var hvor lydhøre alle var – både folk og hunder. De hadde ett åpent sinn og turde å prøve det vi ba dem om, men så lot heller ikke resultatene vente på seg. Til og med da de skulle (under skepsis fra førerene) trene uten bånd gikk det veldig bra – og førerne fikk en følelse av hvordan det var å mestre og å kunne stole på hunden sin.
Tror mange satte igjen med en aha-opplevelse, der de så at joda Agility er krevende, men det er morsomt å jobbe mot et mål – og å hele tiden få små tilbakemeldinger på at dette er bra. Tror vi fikk lært deltakerne å ta tingene med ett smil, og bare jobbe videre når ting ikke går som planlagt – sååå alvorlig er det ikke J
Må også få skryte av at omtrent alle hadde «sitt og bli» på starten! – Og yngstemann var bare 9 måneder -  imponerende :D
Flere ekvipasjer gikk slalomen allerede etter første kursdag J Selvfølgelig må man fortsette å trene på innganger og høyreslalom, men likevel er dette velig, veldig bra! ALLE 12 ekvipasjene gikk 4 porter uten bånd da helgen var slutt.
Søndag ettermiddag fikk deltakerne prøve seg på en liten bane og på baklengskjeding – tror i alle fall noen så nytten i dette (- hvis de først skal trene på baner mener jeg).
Søndag var det i tillegg lydighetsstevne. Av en eller annen grunn var banen dobbeltbooket, men vi tok alle hensyn til hverandre – og da gikk det etter min mening – og etter tilbakemeldingene vi fikk, veldig bra J
Takk til alle deltakerne som gjorde kurshelgen til en kjekk opplevelse for oss også, og takk for at dere var så lydhøre og samarbeidsvillige – spesielt på søndagen J

Ingen kommentarer: