torsdag 7. juni 2012

Maur - og knottkampen....., - pluss speedrundering.... ;)

Først var jeg figurant for Odin. Det var en behagelig opplevelse, der jeg bare kunne ligge og duppe av J

Så var jeg figurant for Bozco – og nå startet kampen…. Ikke med hunden, men med maurene! De var veldig travle og jeg satte sannsynligvis midt i veien for dem, der jeg satt på en murkant og dinglet med beina (ville ikke sette ned beina – da hadde jeg blitt overfalt av enda flere maur!) Så jeg satt der og børstet vekk maur mens de kriblet og krøyp – overalt! En mann gikk tur forbi og han lurte nok fælt hva det var jeg gjorde. Jeg hadde laget meg en liten «kost» som jeg kunne feie vekk de mest innpåslitne maurene med – men jeg hadde det veldig travelt!! Gjett om jeg var glad da Bozco endelig fant meg! Tar heller en skikkelig drakamp med han, enn en maurrkrig til! Dere skjønner tegningen? Jeg er ikke spesielt glad i maur…..
Bakgrunnen for dette er at jeg så hvordan de åt opp huden på ryggen til lillebroren min da han ramlet i en mauretue 2 år gammel. På sekunder var hele ryggen hans bare en blodig kjøttkake…..

Så var det Mist sin tur til å få trene litt. Nå var det momentet halsmelding som var på programmet, så denne gangen var det ok å være figurant. Bente og jeg gikk på veien og skravlet ;)
Da det var Balder sin tur, hadde jeg visst gjemt meg for godt. (Stod midt på en åpen plass – nesten synlig…, MEN det var ingen vind der – bare maaaasssseee knott- som jeg desperat prøvde å vifte vekk med viften jeg laget av bregner….….. Begge hundene til Bjørn Erik gikk rett forbi meg!) Til slutt måtte jeg rope om hjelp før de fant meg (- da stod jeg med nesa fast i en stubbe…. - Ikke sant Bjørn Erik….? (Intern humor…. ;P))

Må forresten i samme slengen få takke Bjørn Erik så mye for at han har overtatt som dioets «ulykkesfugl», - så slipper jeg…. - så nå har jeg sjangsen for å nå målet mitt!
Hvis dere lurer på hva jeg mener med dette, så har jeg hittil hatt minst ett langvarig uhell hvert år de siste årene, men dette året er det Bjørn Erik som har hatt det – og han tar flere i løpet av ett år…. Akkuratt nå går han med brukket ankel…..

Sasha var neste hund ut. En skjønn boksertispe på ca 7 mnd. Hun hadde «lekering» og så ut som om hun hadde det veldig kjekt J
Nest siste hund var Ficus. Jeg forsetter prosjekt «Ghita gjør ting hun ikke liker», og ba Anders styre midtlinja – siden han allerede visste hva jeg holdt på med. Men av logiske grunner byttet han med Bjørn Erik – bra noen kan tenke….. ;)
Det ble funn, på funn , på funn, på funn på Ficus. Tror hun hadde ett blindslag på hele økta. Noen ganger brukte vi påvirkning og et par ganger sendte jeg henne på nytt fordi jeg syntes hun skrådde for mye.
Treningen i dag skulle være langt og rett ut. Det fikk vi.
Også denne gangen er det egentlig starten som er dårligst, etter hvert jobber hun seg opp og det blir bra. Notat til meg selv: «må finne en bedre måte å starte på….»
Ellers ganske fornøyd. Ficus jobbet bra, selv om hun styrer litt selv noen ganger… hun går langt nok ut, men er fortsatt ikke helt rett – likevel så søker hun bra hele området – i alle fall i går…..

Tilbakemelding fra figurantene er at hun er lett å belønne men at jeg kan ha ting hun kan stjele fra, som belønning + myke godbiter (og dette er helt i tråd med det jeg selv også egentlig tenker).
Fikk også tilbakemelding om at jeg kanskje bør stoppe henne på midtlinja  (og belønne selv) noen ganger – noe jeg er helt enig i J

Tror kanskje jeg ble litt mye for Ficus i går, for jeg prøvde å bruke meg selv for å se hvordan det fungerte. Joda det fungerte for så vidt, men hun ble nok litt satt ut av det også – så en mellomting kanskje…..

Er ellers fornøyd med økta. Tror Ficus hadde 14 funn på de ca 200 meterne vi gikk, så det er jeg fornøyd med.

Helt til sist fikk Speedy en liten meldingsøkt.

Takk alle sammen for tilbakemedlinger og hjelp. Var en fin treningskveld synes jeg – til tross for maur m.m….. ;P

Ingen kommentarer: