torsdag 14. juni 2012

Rundering på Sviland - for første gang etter at terrenget "ble nytt...."

Ficus var 3 hund ut. Herman og Mona (med sønn) var figuranter. Anders styrte på midtlinja.  Ficus gjorde jobben sin, men hadde ett stort behov for å jobbe selvstendig og ville markere mye…. Jeg sliter med å få henne til å gå der jeg vil, så det blir nok treningsmomentet til lørdagen…..

Det som er bra er at hun går langt nok ut, hun jobber på vinden og hun springer opp bakkene uten problemer. Det var tydelig kjekt at det var et barn med som figurant – for jeg sleit litt med å kalle henne inn fra den kanten ;) (Vi trener fortsatt med direkte belønning og «speedrundering»)
Men når hun kom inn til meg, kom hun i kjempefart rett inn, så det må jeg jo også være fornøyd med J
Ficus virker heller ikke å ha problemer med hindringer, men velger gjerne letteste vei ut til figurant, vet ikke om jeg gidder jobbe så mye med det, så lenge hun ikke vegrer seg for å gå.

Må forresten huske å ta med vann i runderingsløypa nå, for Ficus var langt ifra sliten da vi gav oss – men veldig tørst….. (Ja og så må jeg huske godbitene da….. –  som stod hjemme på kjøkkenbenken ferdig tinte og oppskåret…. ;P)

Ingen kommentarer: