fredag 20. juli 2012

Torsdagstrening på Åsen

Nå er jeg, som noen sikkert har fått med seg i gang med å trene meg selv i agility og handling. Jeg har vel vært ganske flink til å lære inn alt det grunnleggende hos hundene, men jeg har glemt meg selv.... Ikke har det vært så nøye heller, for jeg har bare trent for gøy.... Nå derimot, når jeg ser hvor flink hund jeg har, så blir det urettferdig overfor hunden om jeg ikke skjerer meg. Så enten må jeg jobbe med meg selv - eller så må jeg la Eivind overta Ficus - og det har jeg ikke lyst til......
Dette tar jeg nå tak i - og får hjelp av Maia og Evind. I går var også Isabelle med og hjalp litt. Jeg har trent så mye alene at det ikke er noe monn i det - for meg, når man ikke får tilbakemeldinger er det vanskelig å finne egne feil. Derfor skal jeg nå trene mye sammen med andre.

Det var forresten en "Isabellebane" som var satt opp - helt håpløs synes jeg, der jeg klødde meg i hodet og ikke ante hvordan jeg skulle ta alle utfordringene banen. Dette må ha vært en klasse 4 bane..... ;p Men jeg forsøkte, fikk tilbakemeldinger - og forsøkte igjen. Til slutt kom vi igjennom noen hindere. Etter å ha klart det, gikk Ficus i bilen. I neste økt forsøkte vi oss på resten av banen og etter en del knoting klarte vi det også. Før vi gav oss for kvelden fikk vi til hele banen - feilfritt og med flyt! Hadde en snurr forran siste hinder, men den svelger jeg for jeg var kjempefornøyd me at jeg fikk til alt vi hadde jobbet med :D

Maia hadde rett. Det første hun sa var nemlig: "Mamma dette er en bane for deg, her er alt du skal trene på....";)

Takk for hjelpen alle 3! Jeg er kjempefornøyd med meg selv for en gangs skyld! :D

Key var forresten også veldig flink. Eivind trente henne i litt føring (hopp og tunnel). Så trente han på slalom. Først bare selvstendig inngang. Så ba jeg han ta alle 12 pinnene. Han ble litt overrasket da Key gikk nesten uten hjelp ;) Men da de forsøkte igjen, brukte Eivind mye hjelp. Jeg måtte derfor si at han ikke skulle det, hun klarer seg ganske bra uten :)

Dewey fikk først masse kjeft.... - han var så overgira at han hoppet 6 meter i slengen - og det gikk ikke i denne banen...., men med nesten 3 uker uten ordentlig trening er det vel ikke så rart.... Så skjerpet både hund og fører seg - og da ble det veldig bra. Eivind vil så gjerne at Dewey går som en border, men jeg ba han skjerpe seg - det er en Aussie han har, og han må gå sånn som det er best for ekvipasjen - ikke hvordan en lett liten border hadde gått.

Maia og Kahrma kan jeg ikke si så mye om. De går - og trener, på en måte jeg ikke helt forstår - derfor vil jeg heller ikke uttale meg. Men de virket begge to fornøyde på slutten - så da regner jeg med at det var bra (så bra ut for meg i alle fall :)

Ingen kommentarer: