torsdag 16. august 2012

Spor er gøy ;)

I går var det bare Cecilie, Paul og jeg som skulle trene spor.

Jeg la ut spor for flinke Click, Cecilie la ut et spor for Otto og Paul fikk beskjed om å "gå en tur og miste noen gjenstander", for Ficus.

Etter ca 2 timer gadd vi ikke vente lenger og lusket avgårde for å finne sporet. Ficus hadde som vanlig ingen som helst problemer med sporoppsøket. Det tok hun fra veien i det vi gikk forbi sløyfa lengre inne i terrenget. Så gikk hun ett nydelig spor der jeg tenkte at nå må jeg snart begynne med hansker sånn som hun drar.... ;) Sporet var for det meste i høyt gress,  noen steder litt steiner og kratt og en del små stier. Ficus fant 3 (av 4) gjenstander og slutt.
Tror vi har hatt et par krysninger i sporet. Dette begrunner jeg med at Ficus 2 ganger sjekket ut "ett eller annet" før hun valgte riktig spor.
Sporet var på ca 350 - 400 meter mente Paul. I så fall har vi en jobb å gjøre, for Ficus gikk med så god fart at jeg sleit med å holde følge og likevel brukte vi 13 minutter - uten å gå noe feil..

Takk for en flott trening i nydelig vær :)

Ingen kommentarer: