søndag 19. august 2012

Spor i nærområdet

Valgte å bare legge et spor her hjemme til Ficus i går.
La ut sporet i plaskregn.
Det var langt ifra ett snilt spor...., jeg måtte gå litt frem og tilbake noen steder da jeg gikk meg fast. Sporet gikk over fjell, steingjærder, langs grussti, over 3 grusstier/veier, over og langsmed små stier, over stubber og forvrengte trær, gjennom bjørnebærbusker, ripsbusker, stikkelsbær, langt gress, klissbløt myr og 120 cm høy geiterams. Stakkars lille Ficus.....
Sporet var 500 meter langt.
Jeg la ut sporet 14.15 og gikk det i 19.00 tida - da regnet det også.....

Jeg hadde egentlig ikke tro på at dette sporet ville gå bra, men satte på gps`en - og så gikk vi sporet uten at jeg så på den en eneste gang. Så når jeg ser på sporene nå etterpå er jeg godt fornøyd med "frøken Fi" :)

Grønt spor = Ficus
Gult spor = sporlegger

Ficus hadde ett sportap, men fant igjen sporet der det ble mer fremkommelig igjen, (her var det masse bjørnebærbusker - og jeg husket ikke hvor jeg hadde gått ;P ) I starten var det nok jeg som ikke fulgte på hunden min - fordi jeg nesten ikke klarte å komme frem der (og det er jeg som går med gps`en ;)
Så som dere skjønner legger jeg ikke lette spor til meg selv heller ;)

Etterpå gikk jeg også to korte spor med Key - hun er blitt forsømt en del på spor og da jeg så hvor flink søster Gira var blitt på spor, så må vi jo bare jobbe litt mer med det ;)

Jeg prøvde en ny vinkling denne gangen. Key måtte selv finne sporet og gå det - selv om det ikke var noen godbiter i sporet. Shaping på en måte. Hun gjorde rett og fikk belønning :) Virket kjempeglad da vi lekte etterpå :)

Ingen kommentarer: