fredag 14. september 2012

Bare litt lydighet.....

I går fikk hundene kun trene lydighet. Alle 4 fikk først rase fra seg, før vi for første gang startet med fellesdekk. Jeg var litt spendt på hvordan det ville gå for vanligvis tar vi den sist (sikrere på å lykkes da… ;) Men det gikk over all forventning. Til og med Key og Kahrma lå som små prinsesser. I går tok jeg ikke tiden og gikk vel maks 12 meter ifra, men siden jeg har sviktet litt i det siste har jo ikke Key fått trent ordentlig på fellesdekk og da må man jo ta det litt forsiktig. Jeg er i alle fall superfornøyd med alle sammen J

Etterpå fikk de 15 minutters sammenhengende trening hver – ja det er litt lenge, men siden jeg ikke hadde mer tid til rådighet, måtte jeg bare gjøre det beste ut av det. Vi hadde små lekepauser innimellom og det virket som om alle hundene var fornøyde J

Startet med Kahrma som jeg trente klasse 1 hopp, avstandskommando og stå med. Vi sleit litt med ståen, men jeg aner jo heller ikke hvordan Maia pleier å trene den…..
Så var det Key som fikk en runde. Her var det innkomst, bitte litt fri ved fot, avstandskommandoer, apport og rygging vi trente på. Det ble veldig bra. Hun er ivrig på å trene J
Dewey var neste hund ut. Han trente på avstand, manekengen (eller Z som det vel heter nå….), rute, innkalling med stå, fri ved fot og klasse 2 hopp.
Ficus fikk også trene på avstandskommandoer (hun jukser fortsatt…. – har ikke tid til å vente på kommandoen, men bare utfører øvelsene ;) fri ved fot, hopp over hinder, rute, Z`en joda det begynner å se bra ut her også J
Da vi var ferdige bar det av gårde til kiropraktor med de to eldste. Dewey for sjekk og Kahrma for undersøkelse, og endelig fant vi kanskje grunnen til Kahrmas halting – hun har skeivt bekken! Men det går visst ann å fikse på det, så derfor har hun ny time om noen uker og vi håper hun snart er seg selv igjen i treningssammenheng også. Gode nyheter med andre ord J
På kvelden skulle jeg ha kurs for Sbk og før kurset fikk Key være litt ute. Hun begynner å få en rå slalom nå – herlig! Ellers ble det mest tulletrening og litt felt på henne. Ficus fikk en liten økt etter kurset – samme øvelser som før på dagen – og nå var sitten om mulig, enda verre….. Ja, ja vi får trene videre ;)
Er enten jeg er fornøyd eller ikke, veldig kjekt å trene med så arbeidsvillige og glade hunder :)

Ingen kommentarer: