fredag 7. september 2012

Feltsøk

Denne onsdagen ville jeg bare trene litt feltsøk med Ficus – for dette blir vel det neste vi har tenkt å klare av prøver…. – tror jeg ;)

Sonja la ut et tråkket felt på ca 30 x 30 meter med 4 gjenstander i, til Ficus. Etter ca 1,5 time gikk vi det (fordi både jeg og Sonja ville bli ferdige før det ble mørkt – og fordi jeg av erfaring vet at det ikke betyr så veldig mye om feltet har ligget en eller to timer).

Feltet var lagt i vanskelig terreng (hogstfelt der masse greiner, kvister og trær fortsatt lå igjen….) Ficus sleit litt med å komme seg igjennom alle steder, men hun avsøkte feltet nydelig og jobbet seg fint inn igjen de få gangene hun kom utenfor feltet. Jeg tror jammen meg hun skjønner hva det går i nå ;) Etter ti minutter hadde hun funnet 3 gjenstander og da det var gått 10,5 minutter hadde hun funnet alle 4 J Jeg synes det er veldig bra terrenget tatt i betraktning. Hun jobbet som en liten helt :D
Jepp superfornøyd. Nå gjelder det bare å få en dommer til å dømme oss en dag….. ;)
 
Flinke Ficus :)

Ingen kommentarer: