tirsdag 11. september 2012

Mellom A og B spor

Denne lørdagen ville jeg teste om det bare var «flaks» at vi bestod B sporet, eller om Ficus er så flink som hun var forrige lørdag (for da gikk hun ett helt rått spor!), så da ba jeg om ett spor på i underkant av en kilometer med oppsøk, gjenstander og slutt.

Etter 3 timer gikk vi sporet. Det hadde ett sporoppsøk på ca 50 meter, sporet var på 800 meter, hadde 4 gjenstander og slutt. Det gikk så det kostet J Ficus slo fint på sporet, jobbet godt hele veien (noe sporlegger – Morten, som var med, bekreftet;) fant alle gjenstandene og slutten. Jeg vet ikke hvor lang tid vi brukte, men tipper på ca 25 minutter. Ficus går i ett behagelig sportempo, noe jeg vil ha – og derfor med vilje har lært henne, så jeg ikke ødelegger meg selv når vi går spor J
Hun hadde 3 ganger der hun sirklet, men jeg kjenner at jeg har lettere for å lese henne nå, og Tone har jo lært meg hva jeg skal gjøre når jeg ser hun er av – det fungerer J
Sist på dagen gikk vi 2 korte spor. Momentet her var faktisk bare liggetiden. Nå ble de ikke så gamle som jeg hadde håpet på, pga litt misforståelser, men 4,5 timer ble de og Ficus hadde ingen problemer. Det jeg fikk se, var at hun jobber bedre og mer konsentrert der det er lite fert og veldig vått (vi gikk i myr – og det regnet en del på lørdag…) og går med høyere nese der det er mye fert og vegetasjon. Jeg tror nok det har noe med høyden hennes å gjøre også, men kontroll – det har hun J
VELDIG fornøyd med lørdagens treningsøkt J

Ingen kommentarer: