onsdag 20. februar 2013

Dewey og de andre hundene våre.

Jeg skriver nesten bare om Ficus for tiden - det er jo ganske naturlig siden det er henne jeg trener, men vi har jo 3 andre hunder også, dvs 4 for tiden - siden vi fortsatt passer Zita også......

En "blåkald" vinterdag

Nyyydelig ute denne iskalde dagen :)

 

Dewey har det siste året vært en del skadet og vi har derfor trent han veldig lite, men i helgen som var dro Eivind likevel på stevne med han (Dewey virker nå i bra form - selv om kondisen nok kunne vært bedre....)
Eivind og jeg avtalte på forhånd at han ikke skulle ha noen forventninger til gutten - da det nå er så lenge siden han har fått gått, at han helt sikkert ville være helt ellevill. Vi hadde vel litt rett - for det ble 2 disk på lørdagen. MEN han gikk et feilfritt lagløp - som SBK også vant - og det var jo flott :)
Søndagen klarte han faktisk å få en 2 plass i hopp og også denne dagen gikk han feilfritt på laget - som vant :)

Eivind virket ganske fornøyd med gutten til tross for diskene denne helgen ;)
Så kanskje er ikke Agilitykarriæren over for Dewey likevel - så lenge vi trener forsiktig og tar hensyn til han, så ser det faktisk ut som om det kan gå bra :)
Uansett så får vi ta et løp og et stevne om gangen og hele tiden se an at han har det ok - det er tross alt det viktigste :)

Jeg er for øvrig begynt å trene litt rally med Dewey også. Det kommer nok ikke til å bli knallbra - det er alt for mye å hente inn igjen (mange av momentene er blitt slurvete) hvis vi skal få til det, så vi får gå for gøy også her - og bare jobbe for å få opprykk - ikke feilfrie opprykk ;)
Dewey elsker å trene så det er faktisk mest for å ha et lite mål med treningen, at jeg har bestemt meg for å konkurrere med han i Rally.

Key er fortsatt ikke startklar i noe enda, men det kan hende Eivind velger å starte i agility med henne i år - bare for å få trening på konkurransesettingen. Gjør han det, så må han nok være forberedt på en del disk ;)
Key er veldig lærevillig, så at hun ikke kan mer er helt og holdent vår skyld. Hun elsker å springe - og gjør det faktisk hele dagen...

Kahrma er nå bare familiehund, så hun trenes svært lite. Hun får en og annen liten lydighetsøkt, men ellers bare turer. Dette ser det ut til at hun faktisk trives med - heldigvis.
Når det er sagt så blir Kahrma bare 7 år, så klarer vi å få henne igang igjen hadde ingenting vært bedre, men så lenge hun drar sånn på bakparten som hun gjør, vil vi ikke presse henne. Hun er undersøkt på alle måter, men ingen finner noe galt med henne - og noen dager klarer hun så vidt å dra seg opp i sofaen....

Zita har vi som sagt bare til "låns". Maia trener litt med henne når hun har tid, men ellers bare er hun her som familiehund. Jeg har ikke kapasitet til mer, sånn er det bare.

Ellers har jeg så vidt sorsøkt Kickbiken på Key og Ficus. Det gikk ganske bra - men etter at jeg fikk prøvd den, har det bare vært is.... - og da våger jeg meg ikke ut med den. Maia har også forsøkt den på Zita - noe som så ut til å gå veldig bra :)

Meningen er at også Dewey skal få trekke, men jeg vil være sikker på at han ikke har vondt noen steder før vi prøver, og etter den langvarige kloskaden i jula, har vi ikke fått forsøkt. Vi får bare vente til frosten gir seg igjen, så regner jeg med at vi er i gang for fullt :)




 

Ingen kommentarer: