lørdag 16. februar 2013

På tide å trene passering.... ;p

Sånn ser jeg ut etter dagens trening med Ficus :)
 
Vi startet med passering à la Canis.
Det var direkte belønning.
En figurant holdt Ficus, jeg ropte på henne og "gikk henne ut" (passering). Første gang funket det ikke - jeg glemte lydpåvirkning...., men da vi la inn lyd, forstod Ficus med en gang hva det gikk i. På andre figurant brukte vi syn. Deretter et par "harer", så ingenting (passive figuranter som var synlige). Vi ekspanderte ganske fort, så allerede i første økt hadde vi lagt inn søk også.
 
I andre økt gikk vi litt tilbake, startet med syn, men igjen raste vi fremover i takt med det vi syntes Ficus klarte. Avsluttet med søk også her.
 
I tredje økt var det søk hele veien. Ficus var litt vond å få ut på medvindssida da hun hadde figuranten fra motvindsia i nesa - (hun stakk også over en gang og det belønnet vi, da vi var skyld i dette selv....) men til slutt klarte vi å få henne ut ved hjelp av lyd èn gang, resten gikk uten noen form for påvirkning.
Jeg brukte EN runderings kommando på hele dagen og det var på første slag i tredje økt for da skulle jeg starte "normalt" :)
 
Ficus gikk med en iver som jeg sjeldent har sett. Hun regelrett spurtet ut til figurantene. Passeringene var fine og tette. Jeg er bare utrolig fornøyd:)
 
En fantastisk dag sammen med Morten og Sonja i "lilleskogen". Tusen takk for hjelpen begge to :)
 
Før trening fikk Ficus, Kahrma og Key en runde rundt runderingsløypa. Så ble det noen timer i bilen før de to "vedhengene" også fikk en liten tur sammen med Snusken - etter trening :)
 
I dag må jeg innrømme at både Ficus og jeg er støle etter treningen - det kan jo bare bety at vi har "gitt alt" begge to ;)
 
 

Ingen kommentarer: