fredag 26. april 2013

Spor etter Paul....?

Onsdagen hadde jeg tenkt å rundere, men så viste det seg at Ficus fortsatt var høyløpsk, og da turde jeg rett og slett ikke å ha henne løs, derfor valgte jeg spor i stedet.

Paul la ut et spor til oss på ca 1,2 km ( i følge han....) men gps`en min viste nesten 4 km da jeg kom tilbake til bilene i 22.30 tiden......
Neida jeg skal ikke skylde på andre en meg selv (- og Ficus...)

 Ficus slo på sporet nesten med en gang da vi gikk over det (jeg lot henne finne sporet selv, slik jeg alltid gjør) og gikk sikkert avgårde - nesten for sikkert noen steder (var jo ganske ferskt, ca 2,5 time - jeg så ikke på klokka).

Etter ca 500 meter fant vi en gjenstand - og da var jeg faktisk begynt å bli usikker på om vi fulgte riktig spor. Det viste seg i etterkant at vi hadde gått over en gjenstand - og derfor er jeg sikker på at Ficus har "jukset" noen steder, for hun hadde garantert plukket gjenstanden hvis hun hadde funnet den.

Sporet gikk over steiner, skogsbunn, fjell, stier, hogstfelt osv.
Vi sleit en stund ved et veiskille (og skiftende underlag) og Fcus var så bestemt på at hun ville sør-øst over at jeg bare måtte følge henne. Vi prøvde vel 4 ganger og hver gang valgte hun den veien, så til slutt fulgte jeg henne....

Det var litt av en ur hun dro meg opp i. Over en bekk og ganske bratt oppover (jeg måtte klatre...) Lurte jo litt på hva Paul hadde tenkt..., men siden jeg ikke skal tolke noe selv - bare "henge på", gjorde jeg det...

Til slutt var det såpass mørkt at jeg ikke turde fortsette (hadde ikke med lykt), så vi begynte på tilbakeveien og da ringte Paul og spurde om jeg ville fortsette til slutten. Det ville jeg - siden det var lysere da vi kom ut av skogen. Han sa hvor ca vi kunne finne sporet igjen, og ikke lenge etterpå fant Ficus det - og durte sikkert avgårde.
Vi fant slutten og kom oss tilbake til bilene, men da var det blitt både mørkt og seint. Har litt dårlig samvittighet for at det ble så seint, men jeg glemte helt tiden da vi jobbet ;)

Var ett ganske lærerikt spor uansett! :D

Ingen kommentarer: