mandag 17. juni 2013

Fokus på starter i runderingen

(Gammelt bilde av oss...)
 
Onsdags treningen ble en trening som fortsatte der vi slapp onsdagen før. Dvs. fokuset var på belønning, figuranter og ikke minst starten.

Jeg brukte samme figuranter som sist - Stig og Ritva. Bjørn Erik var på midtlinja.
Ritva fikk også denne gangen Ficus i lek, men hos Stig vile hun ikke leke.

Så denne gangen tendensen til at Ficus venter på "harene", men når de ikke kommer før hun er på ca 40 meter tror jeg ikke det er fullt så farlig.

Starten gikk veldig bra denne gangen. Ingen risting i det hele tatt. Jeg brukte fortsatt "ut" kommando, men lot henne sitte "på plass" og sa kommandoen først da hun "spurde" meg (med blikket) om lov til å gå. (Tålmodighetstrening)
Dette så kanskje ut til å kunne bli bra....., men jeg må teste det ut noen flerere ganger for å kunne si det med sikkerhet.

Ficus hadde bare 5 slag (noen mente det var 7, men jeg er sikker på at det bare var 5), likevel var hun tydelig sliten - lurer på om hun er ute av kondisjon etter løpetiden (hun har sannsynligvis innbilt svangerskap igjen...) Noe rart er det i alle fall....

Når det gjelder å få henne ut, har det tydelig mye med meg å gjøre, Bjørn Erik hadde observert at jeg hadde større forventninger til belønningen hos Ritva enn til Stig - noe jeg ikke trodde jeg hadde, men kroppsspråket avslørte meg....

Det ser ut til at jeg må jobbe mye med meg hvis vi skal komme til målet i år. Vil jeg klare det?

Ingen kommentarer: