onsdag 20. februar 2008

På schæferhundklubben

Tirsdag kveld skulle Dewey og jeg møte til brukstrening for første gang. Selvfølgelig var det møte, så trening ble det lite av :-(
Ja, ja vi fikk se IPO-gjengen trene lydighet - og jeg er ikke imponert..... Tydelig "macho-inspiret" og trening for døve hunder..... For makan til brøling har ikke jeg hørt før!

Deretter var jeg med på møte (skulle tydeligvis inkluderes ;-) og til slutt fikk Dewey komme ut og snuse og hilse på de som var igjen. Han bjeffet som vanlig pga. forventningene, men dalte etter hvert. (Jeg fikk noen gode råd....) Dewey fikk også lekt med en fra brukshundgjengen, og det gikk veldig bra, selv om det var kamplek..... Figuranten virket flink til å tolke hunden, han ga også tilbakemeldinger som hunden forstod, og da er det ok.

Jeg synes det er greit å komme igang med Dewey igjen nå. Ikke minst fordi vi har tenkt å delta på noen konkuranser etter hvert. Skal jo også ta FA snart. DET blir spennende!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

:-) Jeg dumpet også over IPO gjengen der en gang (ganske lenge siden, Clara var unghund). Det lille jeg så var heller ikke veldig imponerende. Hundene hylte i bilen, og hele veien fra bilen og ut på gressmatta, og fortsatte å hyle der! Da må det jo bli en kamp om hvem som hyler høyest - hund eller fører? Heldigvis ser ikke all IPO ut som det! Det er ganske imponerende å se på de som er flinke!

Anonym sa...

Var det der Clara lærte å brøle i bilen på trening?? ;)

Ghita sa...

Er helt enig med deg Kristin. IPO er imponerende å se på (har trent det litt selv...) Ble bare så måløs over hvordan de fortsatt trener lydighet. Nykking, draing, pressing og brøling - bare for å nevne noe.....

Ja, ja - de om det :-)