torsdag 1. oktober 2009

Prøver på litt opdatering igjen.....

Forrige helg var Maia, Eivind og hundene på Karmøy/Haugesund og konkurrerte i agility.
Slik ble resultatene:

Haugesund

26 september

Klasse

Hund

Plassering

Agility

3 Stor

Tara

Disk

Hopp

3 Stor

Tara

1

Lag

Stor

Tara

Disk

Agility

3 Stor

Dewey

3

Hopp

3 Stor

Dewey

5

Lag

Stor

Dewey

1

Agility

2 Stor

Kahrma

1

Hopp

2 Stor

Kahrma

2

Lag

Stor

Kahrma

1





Kahrmøy

27 september

Klasse

Hund

Plassering

Agility

3 Stor

Tara

2

Hopp

3 Stor

Tara

1

Lag

Stor

Tara

1

Agility

3 Stor

Dewey

Disk

Hopp

3 Stor

Dewey

5

Lag

Stor

Dewey

Disk

Agility

2 Stor

Kahrma

1

Hopp

2 Stor

Kahrma

?

Lag

Stor

Kahrma

2






Kahrma og Maia er i slaget for tiden, tror ikke de hadde noen tidsfeil for en gangs skyld, men det ble noen andre småfeil noen steder. Maia virket, på tross av dette ganske fornøyd da hun kom hjem.

Dewey gjorde det ikke så bra denne gangen, men Eivind er likevel litt fornøyd fordi "bli-treningen" han har jobbet med forrige uke ga resultater ;-)
Neste prosjekt ser ut til å bli felttrening på oppgangene.......

Tara er det ikke så mye mer å jobbe med, hun trapper jo også ned agilityen nå - enten går det som regel veldig bra, eller så "lukker hun ørene" - og disker..... Hun er vel litt med på "kjød og flesk" dette året, og neste år blir det enda mindre - tror jeg.....


Rally
Rallyen ble avlyst denne mandagen, da det bare var en som ga beskjed om at hun kom - de andre som jeg fikk melding fra sa at de ikke kom.


LP-kurs
Lydighetskurset hadde egentlig siste dag denne gangen, men deltakerne er så ivrige og flinke at de får noen ganger til ;-)
Vi hadde masse forstyrrelser på denne kursdagen - både planlagt og uplanlagt....
I tillegg kom jeg for seint til kurset fordi jeg hadde en kunde i butikken som hadde alverdens av tid... Derfor gikk ikke alt helt som jeg hadde planlagt, men vi klarte det nesten ;-)

Jeg fikk - med god hjelp, raskt satt opp ringbånd mens deltakerne fikk rigget seg til rundt ringen - med hunder, stoler, kaffe, pølser ol. Hege hadde med seg en hel termos med pølser, samt tilbehør - veldig bra!!! Kjetil satt også med pølse i biopose og fristet hundene. Selv gikk jeg med godbiter som luktet veldig godt (- ikke for meg.....) mens jeg gikk inne i ringen, kommanderte og "dømmte".... - så her var det forstyrrelser i massevis! Opp-forbi oss kom alle valpene - de skulle gå igjennom agilitytunellen....

Tror nok noen av deltakerne var litt nervøse da de skulle "i ringen" men det gikk veldig bra. Jeg syntes alle klarte seg veldig bra!! Vi gikk igjennom alle klasse 1 øvelsene med unntak av hopp (som vi ikke gadd å ta ut....)

Ronny og Daisy fikk ikke være med på starten - siden Daisy hadde løpetid, men Ronny fikk være assistent. Han tok derfor tannvisning og kommanderte fellesdekken (med skjult fører), sikkert og fint.
Alle fikk lekse til neste gang, skal bli spennende om det også denne gangen er fremgang hos hele gjengen :-)


Våre hunder
Våre egne hunder har hatt litt fri - dvs de har fått gått litt småturer trent bitte litt agility og hatt noen feltsøk, men ellers har de fått ta det med ro da de har hatt en voldsom magasjau med oppkast - hele gjengen både tirsdag og onsdag. Det er ikke kjekt med 3 hunder som spyr og går på do i ett sett..... - I går fikk de derfor ikke mye mat, noe som har resultert i en voldsom masing i dag..... Vet ikke om at de har fått i seg noe heller, så jeg tror de må ha blitt smittet av andre... Nå virker de i alle fall bedre igjen - heldigvis!!!

Ingen kommentarer: