torsdag 26. april 2012

Siste Nrh-trening på en stund....?

I går var det rundering som stod på programmet.
Jeg kom hesblesende ca 10 minutter for seint, så vi ble nest siste mann ut denne nydelige onsdagskvelden.
På runderingsprogrammet stod det: ukjent oppgave, figuranter som var vanskelige å lokalisere og synlig figuranter.
Første slag og funn gikk greit – det var syn. Andre og tredje gikk også bra – blindslag. Fjerde slag begynte Ficus med litt snusing, på femte var det bare tull. Da gikk hun kort, tisset, ville ikke gå osv. det endte med at jeg sendte på motsatt side, deretter presset jeg henne ut på vindsida. Dette resulterte i feilmelding L Jeg satte på lina og sa vis – men da merket jeg at det bare var tull….. Ficus var veldig opptatt av en stor stein som stod i nærheten av midtlinja – den sjekket hun ut mange ganger – på flere av slagene…
Nå skal det sies at Ficus dro av gårde på neste slag – og nok hadde figuranten i nesa, men jeg ropte henne av…. Det overrasket meg stort at jeg klarte det - søren og L
Slaget på motsatt side ble kort, men jeg «kjøpte» det….
Da Ficus neste gang kom med melding var jeg usikker og spurte Kaare om det var riktig. Dette fordi jeg alltid gir henne en bitte liten godbit når hun kommer inn med meldingen – og det vil jeg jo ikke gjøre når hun feilmelder….. Men joda det var funn J  - Noe jeg egentlig visste siden hun slo på «noe» rett før…., - men det kunne jo ha vært bare fert fra tidligere figuranter…..
Uansett, høgt oppe på en stein satt Hermann – og dette syntes Ficus er kjekt J Så ble det et nytt blindslag før Ficus igjen kom med melding. Nå var jeg veldig usikker, for hun kom ganske nær der Hermann hadde ligget. Kare ville ikke hjelpe meg nå, så jeg måtte stole på hunden. Ficus slapp også bittet hos meg denne gangen (etter å  ha ventet en stund…) – men det var nok min skyld som var så usikker….. Hun fikk uansett ingen belønning av meg. Men jeg satte på lina og jammen var det funn ja J De andre også var usikre på om det var figurant her – for hele «halen» fulgte etter for å se hva hun hadde funnet. Det var Anders som satt bak en stein og belønte :D
Så ble det 3 blindslag til på Ficus før hun fikk funn av Bjørn Erik. Her jobbet hun veldig bra J

Tilbakemeldingene:
Ficus er helt ute hos figurantene og plukker bittet fint J
Jeg er usikker – (Yes, i know……)
Ficus er veldig vàr og tåler ikke å bli presset – dette har jeg nok ikke vært så bevisst på, selv om jeg burde ha tatt signaler på dette tidligere.
Ellers sa Kaare at Ficus går bra og jobber bra – og da må jeg vel være fornøyd, for da er det meg det er noe «feil» med ikke hunden ;)
Jeg må lære meg å følge bedre med hunden.
Uansett jeg er lovet hjelp videre, sånn at jeg blir mer selvsikker – noe som garantert vil speile over på Ficus. Takk for en kjekk trening alle på lag 4. Jeg er superfornøyd med at dere gir meg tilbakemeldinger og hjelper meg videre. Det trengs! J

Så til overskriften… Jeg har i det siste fulgt Gro Elin sitt råd og ringt sykehuset nesten hver dag – og bra var det, for de hadde visst «glemt» meg….. L  I går gav det endelig resultater og jeg fikk time allerede nå på fredag J Så nå blir det minst 2 uker uten trening fikk jeg beskjed om – men vi får se….. ;P

2 kommentarer:

Kari Anne sa...

... men vi får se???!!!

Du har å holde deg NØYAKTIG så rolig som legane seier, bare så du veit det! :-)

Ghita sa...

Jeg SKAL være flink jente Kari Anne, men gjett om det kribler i meg etter å bli ordentlig aktiv igjen ;)