tirsdag 15. mai 2012

Mist



Det forrige innlegget satt jeg og skrev, da beskjeden om at Mist (sheltien til Kristin og Rune - som har valper hjemme.....) var forsvunnet på Hellestø. Dermed heiv Eivind og jeg oss i bilen for å være med og lete. Jeg tok med meg Ficus og sendte henne flere steder der jeg ikke selv klarte å komme frem. Hun var utrolig flink– og søkte faktisk etter «noe». Jeg er 120% sikker på at jeg hadde sett på henne hvis hun hadde gjort funn av Mist – det var en veldig god følelse JFicus og jeg søkte av alle mulige gjemmesteder, skog, kratt og busker langsmed jordene og under/rundt hytter og hus. Flere steder markerte Ficus tydelig – men jeg vet jo ikke hva hun markerte på…. (Jeg sjekket det selvfølgelig opp, men fant ikke ingenting).
Eivind tok med seg Dewey og gjorde på samme måte (han elsker jo også å søke…). De gikk over jordene til Sele og så tilbake langs hovedveien fra Sele til Hellestø. Det er ganske langt når man går langs veien. Alle skogholdt og andre gjemmesteder søkte Dewey av. Så vi må si oss godt fornøyde med hundene våre.

Key fikk være med litt på slutten, da visste vi knapt hvor vi skulle lete lengre. Vi søkte i totalt 5 timer, og jeg ble veldig overrasket over at både kneet og ryggen holdt – og at tiden bare fløy…... Helt til slutt kjørte vi bare rundt i området for å lete fra bilen.

Vel hjemme var jeg helt gåen, det hadde vært en slitsom helg ja….., men i går morges var jeg klar igjen. Først hos fysioterapeut – og så fikk jeg en telefon som endte med at jeg kjørte til Hellestø for å få gitt Kristin og Rune beskjed om at Mist var observert – siden mobilene deres ikke fungerte lengre pga alt uværet de hadde vært utsatt for. Ja, for det var ett grusomt vær søndag kveld og natt.

Da jeg først var der ute ble jeg like godt med og lette videre, og jammen fant vi Mist til sist – på den låven der hun var blitt observert. Merethe og jeg hadde lett en stund i området før Rune kom – og da han åpnet låvedøra kom Mist med en gang. LYKKE!!! :D
Mist var altså i det området der veldig mange hadde lett –flere ganger, også Rune, Eivind, Merethe og jeg…..

Dette har vært et grusomt døgn for Kristin, Rune og Henriette – og jeg håper de får litt fred til å samle seg nå. Det har vært helt utrolig å se hvor mange mennesker som stilte opp for å være med og lete. Mange enkeltindivider kontaktet meg og spurde om Mist var funnet, så la de kveldsturen til Hellestø seint søndag kveld for om mulig å hjelpe. Jeg kan ikke nevne navn da jeg ikke kjenner alle sammen, men Merethe gjorde en kjempejobb, det samme gjelder mange fra sheltimiljøet, belgereiere og mange fra agilitymiljøet. - For ikke å glemme Bertha som fikk ut informasjon i flere kanaler - og som til slutt førte til at Mist ble funnet.

Da Mist var funnet og jeg dro tilbake til Hellestø for å informere de som fortsatt lette, stod «Team Lille MY» klar med bussen, savnet-plakater, varme pølser til «letemanskapet» m.m.

På vegne av Kristin og Rune sier jeg TAKK til alle sammen, jeg vet de er positivt overrasket over det store oppmøte av letemannskaper og hjelpen de fikk. J

2 kommentarer:

Monica sa...

Det var godt dere fant henne, Veldig ekkelt å ikke vite hvor de dyrebare vennene våre er!

Ghita sa...

Ja, det er helt grusomt når sånne ting skjer - og det skjer på sekunder. Ingen har noen garanti for at det ikke kan skje dem, dyrene våre er løgne sånn... Har skjedd oss tre ganger - tre forskjellige hunder..... To av gangene ble hunden veldig skremt - den tredje stakk av, og han fant vi aldri igjen.... :(