onsdag 19. januar 2011

Et lite felt + + med jentene

Siden vi fortsatt egentlig har treningsforbud, tok jeg med de to jentene for en rusletur i bånd søndag. Det krydde av folk ute, men vi fant til slutt en stille plass der vi kunne trene litt – for noe måtte vi jo gjøre ellers hadde vi tørnet alle 3 – tror jeg ;) (Guttene var fortsatt på Stord.)

Jeg satt jentene i sitt og bli og så strødde jeg ut 4 gjenstander i et lite område. Deretter fikk de søk kommando.
Ficus sleit litt med å sitte i ro i starten – og kom også da jeg var halvveis med å hive ut gjenstander, men da tok jeg henne bare rolig tilbake og hun fikk ny bli kommando. Nå gikk det bra. Hun var utrolig flink i søket denne gangen – så det er tydelig at hun er understimulert for tiden ;) Hun fant 3 av gjenstandene. Hun kom ganske visst ikke inn på plass med dem, men hun kom helt bort til meg og leverte i hånden min, så det er jeg godt fornøyd med. Det var alle forskjellige gjenstander i fyrstikkeskestørrelse.
Det hele gikk såpass fort at vi gjentok prossedyren. Nå satt Ficus helt fint helt til ny kommando kom. Jeg er veldig fornøyd! Enda en gang gikk det kjempebra, denne gangen kom jentene med 2 gjenstander hver. Da de var ferdige med søket kom det noen med en hund og Ficus satte avgårde - hun skal jo bort til alt... Jeg plystret og jammen snudde hun ikke og kom til meg. Jippi!!! Det skjedde til og med to ganger og begge gangene klarte jeg å kalle henne inn. Det ser ut til at det kan være håp for oss likevel ;p For de som ikke vet det, så er Ficus helt umulig på innkalling – den verste hunden vi har hatt noen gang når det gjelder dette – men vi skal nok få det til til slutt – regner jeg med.....

Etter denne lille økta måtte hundene ligge i fellesdekk. Folk – og hunder passerte og jeg gikk til og fra ca. 25 meter. Veldig godt fornøyd med det. Jeg gikk også så vidt det var i skjul – og Trulte lå... så gikk jeg tilbake og inntil hundene bakfra – det gikk også veldig bra. Til slutt fikk de belønningen sin – et godbitsøk ;))
Da vi kom hjem var det godt drøyt 2 timer! Jammen flyr tiden fort ;))

Ingen kommentarer: