fredag 29. april 2011

En flott vårdag

Siden jeg er dagmamma for Sebastian for tiden, så måtte han være med på sin aller første hundetrening i går. Hvor effektiv denne treningen ble kan nok diskuteres.....;) Men litt fikk vi da gjort – og vi var ute og nøyt dagen i det nydelige været ;)


Vi var i alle fall ute i 2-3 timer og koste oss. Tara var også med - hele tiden :) Jeg hadde tenkt at hundene bare kunne få være litt løse – men de var i treningsmodus alle 3! Så da ble det ”dekk og bli” mens jeg strødde ut et felt – bokstavlig talt strødde. Heiv ut 12 gjenstander på et område og lot hundene søke. Det er tydelig lenge siden sist, de var overivrige. Den flinkeste i går var faktisk lille Ficus! Hun fant 7 av gjenstandene – i ett forrykende tempo. I tillegg fant hun to tydlige sporgjenstander – som ikke var mine. Sorry hvis vi har ødelagt sporet for noen (så ut som Line/Joy sine gjenstander....) Dewey og Tara var tydelig ute av trening. De fant bare to gjenstander hver, men var likevel ganske peste - i varmen ;)

Trente ellers på utstillingstrening med Ficus (- ja dere så rett! ;) ”Stå” og ”løpe mykt”.... ;P Ficus var flink – men om det holder til søndagen gjentår og se.

Til slutt trente vi apport. Den var jeg utrolig fornøyd med i går. Alle delene (momentene) satt som de skulle – hun holdt til og med når jeg ”presset” henne litt. Tror ”bare” det er generaliseringen som skal på plass nå – så kan vi si at vi kan øvelsen :D

Dewey trente jeg bare i innkalling med fart. Jeg orket rett og slett ikke mer ;)
Vi er forresten begynt å bruke fotball i treningen igjen – det funker.....

Til slutt ble det ”dekk og bli” på alle 3. De to eldste var som vanlig flinke – men Ficus så ut som om hun ikke ante hva dette gikk i. Etter to forsøk ble hun derfor snytt for belønningen – så la jeg henne ned på nytt – mens de to andre fikk belønningen, og først når det gikk bra fikk hun også lov til å gå og søke etter godbitene. Får håpe hun lærte noe av det nå da.....

Vi hadde i alle fall en flott dag ute – sammen :D

 Siesta - i skyggen ;)

Ingen kommentarer: