torsdag 30. juni 2011

En liten nedtur....

Det var vått på Sviland denne onsdagen – og bart..... ”halve skogen” var jo vekke! De hadde hogd ned masse siden sist jeg var her.

Bortsett fra det så var vi en god gjeng som møtte opp til trening. Runderingsgjengen var: John, Sven Magnus, Runar, Morten og meg. De andre var Gro Elin, Ola, Ronny, Line og Steffen. Jeg var siste mann i runderingsgjengen.....
Er så vidt jeg rekker noen ting for tiden... – alltid hesblesende og i siste liten - huh! (Irriterende...) Det er flere grunner til at det er blitt litt travlere en tenkt dette året, først laaang ferie – hvor vi skal innom både Norge, Danmark, Sverige – og Finland (inkludert en uke agility i Danmark og NM i Finland), etterfulgt av vår datters bryllup – i Trondhjem, så NM, deretter barnedåpen til Ronja Elen og VM. Innimellom dette håper jeg fortsatt på å få med meg hovedkurset på Voss ++ ..... Huh!!

Uansett jeg (vi) trener rundering for harde livet – alt annet skal jeg vel på en eller annen måte få klart å trene på selv – men her er jeg nesten avhengig av hjelp. Denne kvelden var fokuset på rundering med blindslag – men det ble en nedtur. Ficus var ikke seg selv i det hele tatt. Luntet ut, vimset rundt og var ikke på nett :( Irriterende! Ja, jeg kjente at jeg ble irritert – og det bedrer selvfølgelig ikke situasjonen.... Hun fikk de to planlagte blindslagene – og det ene gikk hun vel ganske bra ut på – det andre var for kort :( Men ellers var hun i det hele tatt uvillig til å gå ut denne kvelden, noe som overrasket meg stort! Til og med på påvisning var det liten guts og futt i henne. Rart..... – og nei, det skal ikke være noen løpetid på gang.....

Da vi var ferdig med økta tenkte jeg litt i bilen hjem – og jeg tror jeg har ”feilen”. Ficus hadde bare fått noen korte lufteturer denne dagen – og det er ikke ideelt. Hun var rett og slett i helt feil modus! Jeg har – når jeg tenker etter, opplevd det en eller to ganger før – og da skrev jeg vel også her at jeg må huske å lufte henne skikkelig før trening. – Men det hadde jeg ikke tid til denne dagen.... Neste gang tror jeg bare jeg må ta meg tid – for ellers er treningen ganske bortkastet.....

Ja, ja. Noe bra var det likevel (må jeg innrømme;) Bare ikke det jeg hadde fokuset på..... ;P
Ficus melder bra. På den ene siden (hos Morten) tok hun bittet selv – men hos Runar måtte hun ha litt hjelp (ved at han dyttet i bittet). Den ene gangen da hun kom fra Runar stoppet hun i en av elvene (ja, det var mange elver på Sviland i går kveld!) og drakk. Jeg ventet spendt.... joda, da hun var ferdig med å drikke, plukket hun fint bittet og kom fint inn og leverte. Yess!!!! :D En gang prøvde hun seg på å plukke bittet inne hos meg – da hadde hun vært ute uten å finne noen (gikk for kort) – men den kjøpte jeg ikke.

Da vi kom til andre siden av myra stoppet det helt opp, men så gikk hun på do... i tillegg til at hun nå fikk påvirkning – og da løsnet det :) Vi avsluttet med 3 fine slag til slutt – to opp på haugen. Hun fikk påvirkning på alle 3. På det aller siste slaget slapp hun bittet inne hos meg. Jeg var helt passiv (lurte på om jeg skulle feile henne) – men da var hun lynkjapp med å plukke det opp igjen – derfor lot jeg henne få gå på påvisning – under tvil.... Sven Magnus mente at jeg hadde vært streng hvis hun ikke hadde fått gått – men jeg vet jo hvor fort hun lærer feil også.... – Må i alle fall ikke la noe lignende skje på neste trening!

Litt misfornøyd etter økta hadde jeg egentlig ikke lyst til å gå hjem.... i tillegg var det utkallelse til leteaksjon – det endte i alle fall med at jeg ble stående med Lines mobil (som Gro Elin hadde lånt for å kooridnere alle som skulle sendes ut på leteaksjon) Line var ute og trente hund, så da valgte jeg å trene litt mer med Ficus mens vi ventet. Det ble fremmadsending (eller ”ut” i denne situasjonen) og fri ved fot vi trente på. Fri ved foten ble veldig bra! Da jeg trente fremadsending mistet Ficus leken i en av vanndammene (dype) og da dykket hun jammen etter den! DET overrasket meg – men det så ut som om hun syntes det var gøy! :)

Ser jeg på dette totalt sett så er vel overskriften kanskje litt misvisende – men den gir i alle fall uttrykk for følelsene mine!

Ingen kommentarer: