mandag 1. august 2011

Sommeroppdatering

Hei alle sammen, håper dere har hatt en flott sommer!
Beklager at jeg ikke har oppdatert bloggen denne sommeren, men jeg har rett og slett ikke hatt mulighet ;) Enten har det vært for travelt (ja, det er travelt med ferie!;) - ikke orket, eller så klarte jeg ikke å komme på nett.

Vi har i alle fall hatt en variert sommer – både når det gjelder vær og aktiviteter. Har vært i Danmark på Dania Cup, familieferie og sightseeing.

Andre og Maia

1 uka var det Dania Cup, her var vi sammen med agilityvenner samt Maia og Andre. Dewey fikk løpe agility (det samme gjorde Kahrma og Bella), mens Ficus fikk trene litt mellom alle slagene. Jeg var hjelper nesten alle dagene – helt ok. Satt på Pc`en eller var skriver. Oppdaget igjen hvor viktig ringsekretærjobben er i agility. Her bør man alltid ha en person som kan komminisere med skriver, ellers kan det gå galt. Eivind og Dewey fikk desverre erfare dette. I ett av sine feilfrie løp fikk de en feil av skriver. Til og med dommerne husket at løpet var feilfritt (var så få feilfrie i dette løpet), men når skriveren har skrevet feil, så er det ikke så mye å gjøre med når over 300 ekvipasjer deltar. Men surt er det!

Jeg synes likevel Eivind skal være fornøyd. Både han og alle som så på så jo at løpet var feilfritt :) Ellers disket de jo bare 1 løp av 11, så det er bra – synes jeg. Eivind er nok litt skuffet over at all treningen ikke har gitt de ønskede resultatene, men sånn er det bare. Dewey trenger å avklimatisere seg før han går godt. Tror beste løp for Eivind og Dewey ble en 6 eller 7 plass i agility – ca 120 store hunder var med. Resultatene er ikke lagt ut på nett enda.

Eivind oppe for å hente 6 premie - luen fikk han av Elicia, som takk for i fjor ;))

Maia og Kahrma kom på 10 plass med beste resultat - i åpen klasse. Det vil si at alle de store hundene uansett klasse går mot hverandre = ca 300 hunder. DET er bra!

Det var lange dager på Dania Cup. Vi startet som regel å brife i 08.00 – tiden om morgenen og premieutdelingen var ferdig ett sted mellom 18.00 – 19.00. Etterpå var det grilling og koselig samvær sammen med ”gjengen”.

Vi koser oss om kveldene :) 

De første dagene hadde vi bra vær, men så kom regnet. Det regnet så mye at de stoppet konkurransene en liten stund. Likevel gjorde det ikke så mye, for det var varmt i været.

Ficus fikk trent ganske variert den første uka. Litt agility, litt lydighet, litt overvær og feltsøk. I tillegg tok hun sporoppsøk – etter alle som gikk på do i buskene ;P

Andre uka ble det mindre trening – kun et spor i dassbløtt terreng, og 3 uka hadde hundene helt fri fra trening. Ja, ja de fikk selvfølgelig turer og Eivind syklet litt med Dewey (vi hadde med sykkel - utrolig hva man får plass til hvis man vil ;)) så noe aktivitet har de fått. Ficus har også fått leke med både Kahrma og Leonbergerne til min søster, Mai.
Ficus og Kahrma lekte forresten overraskende fint sammen – det var kjekt! :D

Andre uka var det familieferie. Vi bodde på hytte sammen med Maia og Andre. Ingen luksushytte, men jeg er godt fornøyd med forholdene. Det var reint og fint og hundene hadde stoooor tumleplass. Vi satte bare opp gjærdene vi hadde med, rundt nesten hele tomta :)

 Hytta "vår" i solskinn

Her slapper vi godt av :)

God tumleplass for oss og hundene

Alle mine søsken med familie var samlet her (ca 1,2 km unna oss), samt et vennepar med voksne barn. De hadde leid to store hytter, den ene var det bare trøbbel med: Ureinslig, mylder av maur, strøm til bassenget som ikke kunne slåes av (kostet ca 1000 pr dag!), tett kloakk og da vi reiste var varmtvannet røket. Stakkars folk!

Mens vi var i danmark besøkte vi vår gamle tante og onkler i Danmark. Etter at vi var reist kom også en fetter av oss på besøk sammen med sin kone. Vi feiret også var mosters 80 – års dag, det var koselig og jeg tror hun satte stor pris på det:) Men med minimum 19 stykker til bords - hver dag, kjenner jeg at jeg var sliten da vi sa takk for oss og dro videre for å få noen dager med fred og ro :)

 Tomta etter to dagers regnskyll - alt var oversvømt!

Vått ja....

Eivind jeg og hundene dro hjemover via Sverige (skulle hente noe til bryllupet på veien hjem) Vår eldste datter skal gifte seg i Trondhjem kommende helg, så det er enda ikke slutt på travelheten her ;P Men dette får jeg skrive mer om etter bryllupet ;) Og forresten - etter bryllupet skal vi til Finland, da skal Eivind og Dewey konkurrere der – mens de venter på om de skal være med i Nordisk eller ikke (er reisende reserve;)

Vi kom hjem fra ferie fredag ettermiddag (og Eivind dro rett på agilitytrening med hundene!) Lørdag var det utstilling på Karmøy. Her fikk Ficus Exelent, HP, CK, Cert og ble Bir. Gjett om jeg syntes det var en fin bursdagspresang :D
Dagen etter derimot, ble det gult – da var det meste feil med henne....

Bortsett fra dette, så storkoste vi oss hos Einar (vår yngste sønn), Lene og Ronja Elen som akkuratt har bosatt seg på Karmøy. Einars svigermor og far hadde disket opp med kaker og kaffe ++ til oss. Kjempekoselig! Så det ble en slags bursdagsfeiring på meg likevel – selv om de fleste ”glemte meg” ;)) Benjamin var første mann – som gratulerte meg – og han ringte fra Trondhjem akkuratt da jeg skulle inn i ringen – kanskje det var han som brakt meg lykke :)

I går fikk vi enda en koselig dag sammen med Einar og Lene – og hundene fikk trent litt agility i Haugesund :) Ficus var overraskende flink etter det lange treningsoppholdet, men hun blir litt frustrert når mamma vimser – typisk gjeterhund ;P

Da har dere fått en (til meg å være ;P) kort oppdatering på sommeren vår. Den har med få ord bestått av skiftende vær, masse venner, familie og hunder, kos, konkurranse, litt trening – og myyyye kjøring..... – og mer kjøring er i vente.... Huh!

2 kommentarer:

Kari Anne sa...

Gratulerer med dagen på etterskudd ;-)

Som vanlig høyres det ut som ein supertravel ferie, og ja, dette var ein veldig kort oppsummering til deg å vær ;-)

Irriterende med den eine feilen Eivind ikkje hadde, og knallbra av Maia og Kahrma!! Fy flate, altså!!

Blir det bilder etter Trondheimshelga, eller? Alltid koselig å sjå brurebilder, vettu ;-)

Ghita sa...

Takk :)
Ja, ikke sant? Men jeg har det egentlig fortsatt litt travelt skjønner du.... ;P

Ja det går bra for hundene våre nå - selv om de ikke er av de aller raskeste :)

Skal nok bli noen bilder fra Trondhjem - for dette blir nok ett litt anderledes bryllup, og da må det jo dokumenteres ;))