mandag 19. september 2011

Kort oppdatering... igjen.......

Beklager igjen til mine faste lesere, at jeg de siste månedene ikke har tatt meg tid til å oppdatere bloggen jevnlig. Tror det skal bedre seg i tiden fremover.

Kan jo starte med å si at vi var på agilitystevne forrige helg. Der fikk lille Ficus (og jeg) en førsteplass, men desverre uten napp – siden vi hadde 2 feil.... Resten av løpene disket vi. MEN jeg kan i ettertid si at jeg vet nøyaktig hvorfor vi disket, og det er noe jeg aldri har kunnet gjort før. Grunnen til at jeg nå vet hva jeg gjorde feil er at vi (Maia, Kahrma, Ficus og jeg samt en italiensk dame med hund) hadde privatundervisning med dommer Ian Wats på fredagen. Han var utrolig flink til å forklare hva og hvorfor ting ble som det ble. Dette tok jeg med meg i ringene neste dag. Og her fikk jeg bekreftet det jeg trodde, både pga min oppførsel i ringen og fordi Lene C. Olsen ga meg tilbakemelding på en observasjon hun gjorde. TAKK LENE! Dere aner ikke hvor viktig sånne små observasjoner – og tilbakemeldinger, kan være! Jeg fikk full bekreftelse på noe som lå i underbevisstheten. Veldig lærerikt! Derfor hadde jeg disse *ahaoplevelsene* her, og jeg vet dermed med sikkerhet hvordan vi skal kunne gå feilfritt – men en ting er teori, en annen er praksis..... og mye kan skje..... I tillegg må det nok mye trening til, før jeg klarer å legge av meg gamle uvaner og få plottet på plass nye (vaner ;)

Ellers tok Dewey også 2 - 1 plasser og 1 - 3 plass i agility og 1 - 2 plass i hopp – samt 2 - 1 plasser på lag, denne helgen. Kahrma fikk 2 - 3 plasser og 1 - 4 plass i hopp, men tror hun disket agilityløpene.

Denne helgen ble likevel en liten nedtur for oss, for etter dette har Dewey haltet stygt. Vi mener det er muskulært, men det gir seg ikke, så nå må vi nok til dyrlegen med han og få sjekket ut hva det er for noe.
Det samme med meg. Jeg fikk en vridning eller noe i det ene kneet i vinnerløpet vårt, og det verker sinnsykt fortsatt... (men jeg skal ikke til dyrlegen da.... ;)

Ellers har vi selvfølgelig trent litt forskjellig. – Ikke agility faktisk!
Nrh-treningen har bestått av sportrening. Men vi hadde vært og tatt alle vaksiner denne dagen så Ficus var nok ikke i form. Hun spøy både i og etter sporene stakkars liten.... I tillegg var det mye forstyrrelser i form av sopplukkere i Hålandsskogen på denne treningen, så det første sporet gikk litt skeis, det andre derimot ble veldig bra. Det var Ola som hadde lagt dem ut for meg. Har ellers trent litt lydighet og grusspor med Ficus – som var en time gammelt. Det gikk veldig bra :) Har også så vidt begynt å trene på feltsøk med korridor. Det gikk mye bede en forventet. Ellers har vi trent på melding på gjenstand i tre – gikk fenomenalt :) Ficus stod på to bein og snuste, bøyde hode ned – fortsatt på to bein, tok bittet – stormet inn til meg. Veldig bra! :D

Dewey har bare fått rusleturer – samt en god tur sammen med Helen, Mist og Finnly, men ellers kun turer i bånd. Han virker lei seg...

Kahrma er nå ferdig med «ferien» sin hos oss. Hun har vært hjemme i 3 uker – og har lært Ficus mass ugagn.... - men de to jentene har storkost seg sammen. Rart å se – for jeg hadde ikke forventet at de to skulle gå så bra sammen som de gjør:)

Denne helgen måtte Eivind bryte løpene med Dewey både lørdag og søndag. Trist. Vi må jo også innrømme at vi er redde for han, siden det ligger i slekten hans at hundene er så uvørne med seg selv at de får uopprettelige skader. Pappaen til Dewey ble avlivet da han var på Deweys alder pga skader, (og to søsken/halvsøsken er døde under lek...) Det kjennes ikke godt i magen..... Jeg liker rett og slett ikke blikket hans nå..... - avføringen var heller ikke bra.... - så i dag skal han til dyrlegen.

Ingen kommentarer: