onsdag 9. november 2011

Dagtrening

Ingenting gikk etter planen i dag, men vi – Dewey, Ficus og meg, fikk likevel en flott dag sammen med Helen, Mist, Thomas og Finly. Først var vi på tur sammen ett par timer, der hundene sprang og lekte, og Thomas «trente» dem litt i lunsjpausen. Begge hundene mine var veldig nyskjerrige på Finly – som de ikke kunne se, fordi han lå i den nederste delen av vogna. Men de luktet han jo, og det var tydelig spennende ;) Etter at de hadde hilst på han var det ikke like interessant lengre.
Helen drillet meg i kart og kompass og jammen lærte jeg noe nytt i dag også. Kjempekjekt! Utrolig så mye man egentlig kan finne ut med kart og kompass. Det er logiske ting, som jeg nok bare må erfare med tid og trening, men jeg ser jo nytten av det og da får jeg nytt mot :) Takk for at du gidder å hjelpe meg Helen!

Jeg er forresten blitt mye flinkere selv også til å sjekke ut ting jeg lurer på (vedrørende kart og kompass) – også etter at jeg kommer hjem, hvis jeg ikke har muligheten ute i terrenget – tror det er nyttig og lærerikt for meg. Har flere ganger slått opp på nettet etter at jeg kom hjem for å få en helhet i tingene når jeg ikke har hatt med meg kart på tur.

Etter turen fikk Ficus finne Helen og guttene – i dobbelvogn. Hun meldte fint med en gang, men kom ikke inn til meg med meldingen. Jeg tror kanskje jeg stod for nære – men det blir gjetting..... Derfor måtte hun gå på nytt og nå hjalp Helen henne til å ta bittet – slik at hun skulle lykkes og forstå hva hun skulle. Da kom hun straks inn til meg med melding. Belønning av Helen og Thomas :)

Helt til sist fikk også Mist en liten meldingstrening på meg og guttene. Det gikk selvsagt bra. Vi har også ett par planer for fremtidige treninger - jeg gleder meg allerede :)

Ingen kommentarer: