tirsdag 8. november 2011

Diverse

I går var vi en tur på Vaulen. Her gikk vi først bare tur, så kastet vi litt ball før vi endte opp med litt freesby. Dette synes både jeg og hundene er gøy – men det er viktig at hundene er skikkelig varme før vi kaster freesby – derfor kom dette sist på programmet.... Jeg fant ikke alle de vanlige freesbyene våre da vi skulle dra – så Ficus endte opp med den nye typen vi kjøpte i Danmark i sommer – boomerangen, men den var hun faktisk kjempefornøyd med!

Dewey tok helt av.... han tok noen «tørner» på slutten som bare var helt rå! Hoppet 2 meter rett opp, kastet seg etter freesbyen og fløy rundt i lufta baklengs – med utstrakt kropp.... Jeg stod rett og slett og «kopte» da han gjorde dette – for det har jeg aldri før sett! Han er tross alt ingen unghund lengre – og han veier nesten 30 kilo! Pokker at jeg ikke hadde med meg kamera! Det verste er at det virket ikke som om det kostet han en kalori engang! Eivind sa, da han kom hjem, at det var helt vanlig... – men jeg har aldri sett det før.
Jeg tenker med skrekk på hva Ficus vil finne på i fremtiden – for hun ta jo modellæring på strak arm.... Hjelp!!!

På kvelden trente Eivind og hundene agility – mens det kriblet i denne kroppen, som derfor valgte å holde seg hjemme..... - Vi får se hvor lenge jeg klarer det....

I dag ruslet vi bare en tur, for Dewey var litt stiv etter gårsdagen – og jeg hadde bestemt meg for at i dag skulle hundene få fri fra all trening. - Men det kom hester i hauger og lass, der vi gikk tur. Var de ikke på den ene siden, så kom de jammen på den andre..... - dermed ble det rett og slett «trening på at hester skulle få gå i fred». Dewey var ikke vanskelig – han var jo med i stallen som valp.... Men Ficus tok helt av den ene gangen. Heldigvis var hun bare så vidt bortom sulkien før hun kom tilbake til meg – som stod med hjertet i halsen....., men så veldig kjekt synes jeg ikke det var...... Godt hun lystrer på innkalling, ellers – Hjelp!! Men dette kan/MÅ vi visst trene mer på....... Huff, alltid er det «noe».... Men ellers hadde vi en nydelig dag ute :)

Ingen kommentarer: