torsdag 12. januar 2012

Meldingstrening

Etter lørdagens «fadese» når det gjald melding – har jeg endelig tatt tak i problemet. Jeg har jo, som tidligere skrevet, ikke veldig stor tro at på at det bare er løpetiden som har skylden – synes jeg har sett tendensen før...

Så i gå møttes Helen og jeg for en liten treningsøkt på dagtid – hun skulle prøve å hjelpe meg. Vi skulle «ruste oss» for kveldstreningen i Nrh.
Jeg sliter jo med å se hva jeg selv gjør feil – det er alltid lettere å se andres.... ;P

Uansett, Helen var enig med meg. Hun mente ikke at løpetiden var årsaken, men at løpetiden forsterker de feilene/manglene som allerede er der – slik at de blir synligere og det er jeg helt enig med henne i.
Jeg har også tenkt litt mer igjennom forrige økt og kom frem til at kanskje det var det at jeg delte opp momentene og bygget på kjeden fremlengs som økte problemet – for egentlig har jeg vel trent apporten baklengs.... Er det rart hunden blir forvirret når jeg ikke husker hva jeg har gjort selv engang!? ;P

Vi startet med at Ficus skulle holde fast bittet først bare i nærheten av meg, så mens hun satt «på plass» – og vi brukte Thommas Stokke sin «minirunderings-metode» (kort fortalt så brukte vi avstandsbelønning).
I starten ble det litt kluss, men etter hvert så overtok Helen styringen. Hun både la ut bittet og belønningen (godbitskål) og da synes jeg vi fikk fin dreis på meldingen (eller rettere sagt apporten....) Ficus hadde noen veldig fine avleveringer før vi gav oss. Det ble 3 økter på Ficus med denne treningen – og jeg syntes det var tydelig fremgang :D

Tusen takk for hjelpen Helen!! :D

Jeg var veldig klar for å fortsette denne treningen på kvelden, men det gikk ikke etter planen. Kneet verket sånn på ettermiddagen at jeg måtte melde avbud på treningen i siste liten:(
Beklager så mye til dere alle sammen.

Ingen kommentarer: