lørdag 11. februar 2012

Spor med kryssninger, vinkelspor og ett slags feltsøk....

Dagen startet egentlig på Alsivk i dag, for før det var det bare dill... ;)

Jeg ville ha spor med krysninger i starten på denne dagen, for Ficus lar seg forstyrre av "alt mulig" (trodde jeg...) Morten fikk æren av å legge ut sporene og John og Paul la kryssningene. Jeg gikk sporene ganske tidlig - etter ca 1 time... (ikke egentlig etter planen, men fordi det var storinvasjon av unger denne dagen - fant jeg ut at det kanskje var lurest...)

Jeg klarte å sette Ficus på feil spor med en gang - typisk meg..., men da hun fikk riktig spor, gikk det så det durte. Ficus enset nesten ikke kryssningene engang (var 2 stk. i det første sporet). Litt sjekk på andre kryssning, men det første durte hun rett over.
Neste spor gikk bra, men her stoppet hun litt i krysningen pga harebæsj...., durte så videre - på riktig spor.
3 spor (4 kryssning) gikk helt knirkefritt.
Jeg er VELDIG fornøyd med henne. Dette gikk som jeg sa, over all forventning (noe jeg ble litt mobbet for;) Forventningen min burde ha væt at "dette går bra....."

Seinere på dagen la Morten ut et vinkelspor for oss. Ficus gikk bra også her, men lot seg forstyrre av noen som tydelig var ute på tur - da ville hun heller rundere..... og peip av iver etter å få gå. Jeg klarte så å få henne videre på sporet, men vi gikk over 2 vinkler, så hel fornøyd er jeg ikke.... (Til meg selv: vinkelspor skal det trenes mer på).

Sist på dagen ville jeg ta ett feltsøk med henne. Vi brukte samme felt som Paul/Otto hadde brukt. Det var tydligvis ikke så lurt. For det hadde tråkket ca 30 unger igjennom feltet etter at gjenstandene var lagt ut.... Ficus sjekket derfor spor så det holdt, og koblet liksom ikke at det var felt hun skulle gå. Laaaangt om lenge begynte hun endelig å søke, men fant ingen "mammagjenstander". Til slutt hjalp Paul (som hadde lagt ut gjenstandene) oss med å lykkes. Da Ficus forstod hva det gikk i - og hvilke lukt hun skulle finne, fant hun de 3 gjenstandene ganske fort. Den siste slo hun på da hun var på vei inn til meg - på innkalling. DET var veldig bra :)

Dagen totalt er jeg fornøyd med. Ikke minst fordi jeg ble "mobbet" litt fordi jeg ikke er så positiv i tankene, som jeg tror. DET var en stor tankesvekker for meg. Jammen skal jeg forsøke å forbedre meg her. TAKK for tilbakemeldingene og hjelpen alle sammen!! :D

Ingen kommentarer: