mandag 19. mars 2012

Mitt første sporkurs

Mange har spurt meg om spor, og nå har jeg bestemt meg for at jeg har nok erfaring innen dette til å kunne holde et sporkurs. Så denne helgen tok jeg skrittet - og har avholdt mitt aller første sporkurs.
Jeg fikk en flott, motivert og lydhør gjeng - på 4 stykker, på kurs.
Hundene hadde aldri gått spor før og i løpet av helgen gikk de ca. 3 timer gamle spor – alle som en! Waoh, for en utvikling!!!! :D

Mitt mål var i løpet av kurset å gi deltakerne grunnleggende innlæring i spor, samt hvordan de effektivt kan trene videre på spor - og momenter som vedrører spor, på egen hånd.
Dette gikk over all forventning, og dermed har jeg på en måte  «bevist» at måten  jeg trener på er effektiv. Når ikke bare våre egne hunder, men også fremmede hunder har samme fremgang må det vel være bra J

Det var helt utrolig å se hvordan hundene jobbet – fra å ikke ane hva ett spor var, til å selvstendig søke etter spor!
Så selv om jeg i dag er sliten, så har det vært en knallkjekk helg!

Takk til BS klubben som ville ha meg som instruktørJ

2 kommentarer:

Jorunn sa...

Hei Ghita.
Takk for et kjempekjekt og lærerikt sporkurs.
Du er en super instruktør.
Hundane og vi var ganske trøtt når vi kom heim, så det vart tidlig kveld.
Nok ein gong takk.

Ghita sa...

Takk Jorunn:)
- Det var utrolig kjekt å se utviklingen hos dere alle sammen:)