mandag 5. mars 2012

Spor over stier, med masse forstyrrelser - og kryssninger

Enda en gang ville jeg trene spor med Ficus, og nå avanserte vi drastisk…..
Vi var 4 stykker som skulle være med å ordne i stand for Dio 6  sitt årsmøte – med etterkommende årsfest (- og A fest…). Så vi startet med å planlegge og å dele oss opp, før vi la ut spor for hverandre. Så ordnet vi litt i lokalet mens vi ventet på sporene – effektive? ;)

Det ble Ritva og jeg som jobbet sammen. Jeg ville «bare» ha spor som gikk på kryss og tvers over de stiene som er i Abboret. Det skulle være merket, og jeg ville ha gjenstander både som en «smeller», og som belønning for bra utført jobb.

Det første sporet vi gikk ble nesten 2 timer gammelt (ca 1 time og 3 kvarter). Ficus jobbet bra med en gang, hun sleit litt over stiene (grus), men jobbet ivrig hele tiden. Jeg ble kjempe positivt overrasket da hun jobbet som en liten helt mens mange familier passerte oss. De var så nær at jeg kunne ta på dem! Ficus enset dem ikke engang! :D

I det første sporet ble det 7 kryssninger (om jeg ikke husker feil….), hun sleit noen steder, men jeg er likevel kjempefornøyd med innsatsen! Da vi var ferdige med dette sporet tok vi nr. 2 med en gang. Her var det vel 3 kryssninger. Det gikk veldig bra, men hun sleit med å finne sluttgjenstanden ;) Da hun gikk forbi, dro jeg henne med meg og fikk henne på spor igjen – og nå ble det velfortjent belønning J

Så bar det i bilen igjen, for det siste sporet ville jeg at skulle ligge enda lengre. Det ble derfor nesten 4 timer før vi gikk det, og her sleit frøkna mi. Nå var det enda mer vind – og hun gikk veldig sekundært. Hun fant bare en gjenstand og slutten gikk hun også denne gangen forbi, så jeg måtte få henne på spor igjen før hun fikk den.
Jeg dro nok Ficus av sporet en gang her, og det er jo ikke så lurt…..

Fordi hun hadde jobbet så bra – men jeg hadde gjort det vanskelig for henne, ville jeg avslutte med en kjekk økt. Så Ritva la ut et lite spor til – og nå fikk Ficus gå det mens det var ganske ferskt, ca 30 + minutter. Ritva hadde denne gangen gått mye langs sti, men Ficus jobbet, la seg i selen (dro meg av gårde) og gjorde funn etter funn – til hun til slutt fant ynglingsfiguranten sin – Ritva J

Jeg er til tross for at vi har mer å jobbe med, veldig fornøyd med denne dagens trening. Det var skamkjekt å se hvor fokusert Ficus var i sporet J Dette har jeg lyst til å trene mer på! Men jeg ser også at vi må fortsette med en del grusspor, for det ble tydelig vanskelig når de var mer en en time gamle.

Spor er gøy! Takk for hjelpen flinke Ritva!! :D

På kvelden ble det en koselig fest, med god stemning etter årsmøte. Steffen, Helen og jeg hadde bakt til ære for Krissi og Johannes – som skulle gå av etter lang innsats i dio 6 sitt styre, og for Steffen som endelig fikk sin A-fest. J

Helen sine gode "Cup Cakes"

Mitt forsøk på en Nrh-logo ;P

2 kommentarer:

Kristin sa...

Fin NRH-kake!!

Ghita sa...

Takk for det kristin - blir nok finere neste gang (ble nemlig noen erfaringer rikere etter å ha laget denne ;)