mandag 11. juni 2012

Helgens treninger.... - Tror jeg tar kortversjonene denne gangen...

Lørdag var det konkurranse for Dewey og Kahrma , Key var tilskuer…..
Dewey fikk 1 plass i Agility, 4 plass i Hopp  og 1 plass på lag. Dewey skadet seg da Eivind belønnet han etter hoppløpet, så han haltet…. L Derfor var Eivind usikker på om han kom til å starte neste dag.
Kahrma fikk 2 plass i Agility, 6 plass i Hopp og 1 plass på lag.

Maia og Kahrma.
Fra NM i Drammen. Foto: Christiane Hansen

Key bråkte visst litt, men var ellers grei, har jeg forstått……

Ficus var på Nrh-trening. Jeg hadde meldt meg på sporgruppa etter å ha vinglet frem og tilbake leeenge…  - av diverse årsaker.

Vi kom noe seint i gang (jeg var seint ute pga køkjøring – Nordsjørittet….), men fikk lagt ut ett spor som jeg brukte lang tid på å legge ut, dette fordi jeg forsøkte å orientere litt - med bare kartet, mens jeg gikk ut sporet. Det var regn, kuling og tåke…. På det verste så jeg bare 5 meter forran meg. Så John ringte bekymret etter en times tid og lurte på hvor jeg var ;) Snille treningskammerater jeg har som passer på meg! :D

Tåken kommer sigende....

Da det var gått 2 timer begynte Ficus og jeg å gå sporet. Ficus begynte å spore allerede oppover på grusveien, så det var jeg veldig fornøyd med J Hun gikk bra, men ble satt ut av noen sauer som plutselig stod midt i sporet. Jeg forsøkte å få henne i gang igjen og styrte det jeg klarte, det skulle jeg ikke ha gjort for da gikk vi selvfølgelig av sporet ;P Dette klarte jeg å gjøre to ganger og begge gangene var «fatale». Da jeg derimot lot Ficus gå som hun ville, gikk det så bra som bare det. Vi fant alle 5 gjenstandene + slutten på det 1 kilometer lange sporet.

Sporet følges nøyaktig - bare mamma holder seg unna..... ;P

Her er en gjenstand....

Skal ikke du ha gjenstanden mamma?

Sporet fortsetter.....

Jeg er godt fornøyd med økta. Jeg lot ikke sporet bli så gammelt fordi jeg strakk lengden nesten dobbelt og fordi jeg så hvordan noen av de andre hundene sleit denne dagen…

Det ble med dette sporet på Ficus, men jeg tror det holdt for henne.....

ZZZZZZZ......

Søndag gikk ikke så bra for Dewey.  Det ble en 3 plass i Agility, disk i hopp og 1 plass på lag. (Dette ser jo ikke så verst ut, men Dewey hadde mange riv….)

Dewey.
Fra NM i Drammen. Foto: Christiane Hansen

Kahrma fikk 2 plass i Agility, 2 plass i hopp og 1 plass på lag.
Key var litt roligere, men så fikk hun visst trent litt også denne dagen.

Key.
Bildet er tatt forrige helg...

Ficus hadde bursdag – 2 år, så vi dro på agilitybanen for å feire den. Etter å h luftet henne godt, hadde vi en knallkjekk agilityøkt, der jeg bare belønnet med leke. Ficus var ellevill – dette var gøy! Jammen har hun fått mer fart ja! Det er 7 måneder siden sist jeg har sprunget med henne – vi har bare kunnet trene momenter. Jeg hadde noen småting jeg måtte «rydde opp i» etter at Eivind har løpt så lenge med henne, men hun skjerpet seg fort da hun forstod at nå er det mamma som trener, så her er det ingen «slinger i valsen» ;P
Da jeg belønnte henne med godbit etterpå, var det helt slutt på leken. Rart. Da bare nektet hun å ta leken uansett hva jeg forsøkte.

Etter å ha trent en stund datt det inn med andre utøvere, så Ficus og jeg avsluttet med en liten lydighetsøkt.

Ingen kommentarer: