tirsdag 17. juli 2012

Hundene har hatt en ukes ferie.....

De har bare fått noen turer og litt små-trening innimellom - ellers ikke så mye….

Onsdag forrige uke var vi igjen på Nrh-trening. Da ville jeg at Ficus skulle prøves i ett B-spor. Ligge tiden ble under 2 timer, men det var med vilje, da vi sliter mest med ferske spor – kan det se ut som…

Siden det har vært «ferie» og vi stort sett har trent på rundering i det siste, valgte jeg å be om en gjenstand helt i starten + de obligatoriske 3 + slutt. Ritva la ut sporet for oss, og Ficus gikk det uten store problemer. Hun hadde full kontroll – brukte til og med trærne som retningsviser. Jeg så at hun stod på to og luktet på noen blader, der Ritva tydelig må ha bøyd seg for å komme forbi. Det er det første gang jeg har sett så tydelig, men jeg har jo flere ganger observert at hun graver for å sjekke sporet…..
Det plaskregnet innmellom, var vått og så langt gress mange steder, at Ficus forsvant. Ficus gikk litt i sikksakk mot en sti – og jeg trodde hun rotet…, men etter å ha snakket med Ritva etterpå – og sammenlignet sporloggene ser det ut til at Ficus har gått ganske riktig – kanskje bitte litt sekundært på slutten bare. Hun fant i alle fall 4 gjenstander og slutt J

Søndag trente vi Agility i 3 timer. Da var det jeg som skulle få gjennomgå…. Eivind og Maia hjalp meg med føring av Ficus gjennom en klasse 3 bane. V klarte det ganske bra til slutt – og det gikk opp noen lys for meg ;)
I går trente jeg litt agility alene - og jammen dukket det opp en lyspære da også ;)

Key skadet seg for første gang på Åsen i går (kuttskade), så henne ble det ingen trening på. Hun var også veldig rar og rolig da jeg sjekket henne etterpå. Og seinere på dagen oppdaget jeg en helt lik skade på den andre poten (akkuratt som om hele huden var skåret av L), men det så ut til å være ett gammelt sår. Vi har hverken sett halting eller andre ting som har tydet på skade. Er nok en liten hardhaus vi har fått oss…. Grunnen til at jeg oppdaget kuttet i går var rødfargen i den hvite pelsen. Key var helt klar til å trene…..

I dag har vi vært på en liten tur med Helen samt trent litt melding. Jeg fant ut at jeg måtte sjekke om meldingen fortsatt var ok – etter et laaaangt opphold. Det var den J
Ficus var ellevill da hun forstod at hun skulle få jobbe. Hun hang i båndet, bjeffet – og tok fastbittet flere ganger. Jeg gjorde ikke noe med det, annet enn å ignorere det, men tror jeg må ta tak i det nå - slik Kaare gjorde med Speedy. Jeg tror rett og slett at hun er overtent – og at det er årsaken til bittsnappingen. Men ser jeg bort fra dette, så var hun kjempeflink – og ivrig.
Ficus meldte først på Helen med  Findly i bæremeis, så på 4 gjenstander (her hadde vi lagt ut løsbitt på 3 av dem),  den siste var en fin fastbittmelding på treningsdekkenet til Mist. Veldig fornøyd med dagen J

Etter økta fikk alle hundene ett lite godbitsøk før vi dro hjem J

Ingen kommentarer: