søndag 22. juli 2012

Ny runderingsløype på Sviland

Da var det endelig tid for å sette inn meldingen igjen hos Ficus. Jeg var veldig spendt fordi vi nå har trent uten så lenge. Dagens fokus var derfor melding.

Vi startet ut som 3 ekvipasje og jeg valgte å starte lengre oppe enn Hermann, fordi jeg skulle trene på melding - ikke vanskelig terreng. Ja forresten, vi trente rundering i "ytterløypen" på Sviland - og hadde standplass nede i grustaket fordi det lå ett veltet tre over veien opp til Sviland.
Første slag ble bomslag, sendte så på nytt og nå ble det melding, men Ficus slapp bittet inne hos meg. jeg fortsatte å sende henne på nytt og på nytt. Hun hadde ikke vært hos Bjørn Erik alle de andre gangene, men da hun endelig klarte å komme seg ut til han igjen, meldte hun fint - og denne gangen var jeg kjapp med å ta imot bringkobbelet slik at hun fikk belønningen sin.
Etter denne ene tullemeldingen gikk det bra. Hun hadde fine meldinger på alle funnene. Hadde også to blindslag, der det ene var for kort, mens det andre var bra.

Jeg gikk ikke veien om løsbitt, men det ser ikke ut til at det gjorde noe (alle hadde fått løsbitt med seg ut - for sikkerhets skyld). Kjenner jeg puster lettet ut nå når jeg ser at hun koblet oppgaven sammen igjen kjempefort - uten noe tull. Det ble ikke så mange slag på Ficus, for vi brukte veldig lang tid på det første slaget.
På de to siste ga vi påvirkning der jeg ropte og figuranten svarte. Fin avslutning.

Forresten: Ingen bittsnapping i dag :D

Neste gang skal jeg ha en helt vanlig runderingsøkt :)

Ingen kommentarer: