fredag 20. juli 2012

Onsdagstrening i Vigreskogen

Nrh treningen onsdag gikk over all forventning.

Vi var bare 3 på vår gruppe og tillot oss selv derfor 2 små økter hver. Ficus fikk 3 funn og resten blindt i første økt. Hun skulle fortsatt ikke melde, men gå i direkte belønning. Likevel klarte hun å ta bittet en gang - og det var feilmelding på spor..... :( Jeg fulgte henne på påvisning (siden hun virket bestemt - og jeg visste at det ikke var noen figurant der). Det rare var at hun ikke ville gi seg - det har jeg aldri opplevd før, når det er feilmelding. Hun ville fortsette innover i skogen, så til slutt måtte jeg dra henne med meg tilbake. Er fortsatt usikker på om jeg gjorde rett, men......

På tilbakeveien kom Ficus med noe blinkende i munnen, først la jeg ikke merke til det, men så kom hun opp på siden av meg for å avlevere. Det var en sykkellykt hun hadde funnet - og Helen fortalte at hun hadde tatt den opp og så kastet den igjen, så kanskje ikke så rart at Ficus plukket den. Hun var i alle fall veldig fornøyd med seg selv :)

Så var Ficus figuranthund for Storm sammen med Helen og meg. Ficus bjeffet litt - noe som gjorde det litt vanselig for Storm. Etterpå fikk de leke litt sammen - de er jo så glade i hverandre :)

I andre økt runderte Ficus og jeg motsatt vei i "lilleløypa" i Vigreskogen. Ficus ble litt satt ut av det å skulle rundere motsatt vei. Første slag var bra, men på 2 (der hun nettopp selv hadde vært figurant) ville hun ikke gå.... Jeg tok den strenge tonen - og etter litt kluss, var hun igang igjen. Hun runderte bra resten, men trakk "feil vei" i runderingsløypa (dvs bakover) - om det var pga erfaring med kun å rundere "riktig vei", eller om det var pga vinden er jeg usikker på. Var ellers lange og fine slag.

Totalt sett er jeg godt fornøyd med kvelden - og med Ficus :)

Ingen kommentarer: