mandag 24. september 2012

Annerledes lørdagstrening

Denne lørdagen (helgen) hadde jeg ansvaret for alle 4 hundene her hjemme – og da er det ikke fullt så lett å dra på Nrh-trening….

Jeg klagde min nød til Helen - og som den flotte venninnen hun er, sa hun at hun kunne være med meg å trene. De andre som hadde satt seg opp på trening var ut i fra listene, likevel nok folk til å få trent på det de ville.
Slik endte det med at vi møttes kl. 09.00 og gikk en flott tur - med alle hundene, før trening. Deretter trente vi vekselvis Mist og Ficus.


Ficus fikk små teigsøk. Den første figuranten var vanskelig. Høyt oppe i et tre rett ved et bratt stup, men etter en del jobbing lokaliserte Ficus endelig figuranten og meldte fint. Ficus sprang med nesa i været og tittet opp i trærne, så sprang hun helt ned under stupet - 2 ganger, før hun endelig klarte å finne figuranten.

Figurant to var en «raring». Det var en gående figurant som gikk og mumlet for seg selv og som var redd hunder. Denne gangen var det tydelig at Ficus ikke helt visste hva hun skulle gjøre. Hun virket ikke redd sa Helen, men overasket ;)

Til slutt valgte jeg å gå nærmere og i det samme valgte Ficus å melde, så det ble en ok avslutning på dette momentet også til slutt J
I andre økt fikk Ficus et mer vanlig teigsøk., men jeg fulgte en sti og også denne gangen var figuranten gående. Hun meldte ikke første gangen hun var hos figuranten, men det gikk bra andre gang. Figuranten var ganske langt ifra meg og det var andre også som var ute på tur, så jeg var veldig spendt – men det gikk bra J

På neste funn var det 0 problemer med den gående figuranten, men denne gangen styrte jeg Ficus litt, slik at hun måtte gå rett ut der jeg sendte henne – og ikke lete etter spor…..
Helt til slutt fikk Ficus funn under det bratte stupet der vi først hadde hatt figurant i tre. Denne figuranten hadde hun ingen problemer med å lokalisere, melde på og påvise J

Her lukter det menneske.... ;)

Belønning hos figuranten :)

Tusen takk for en flott trening Helen, på en aldeles nydelig dag J

Ingen kommentarer: