fredag 2. november 2012

Etne m.m.

Er litt travelt her for tiden, så bloggen blir litt sjeldent oppdatert. Er ikke så mye som skjer heller da…. Hundene får en liten treningsøkt nesten hver dag, men i det siste har jeg heller vektlagt noen litt lengre turer. Dette fordi jeg føler både hundene og jeg trenger det.


Key er blitt 1år. Dagen før, klarte hun hele slalomen selvstendig – med innkomst og fra høyre side. Det er bra! Hun er vår første hund som har klart det J Key er også blitt mer styrbar og flinkere til å følge Eivind, så det ser ut til at med tiden skal det bli bra, men ja, hun trenger nok en del tid - « Lille propellen» ;)
Key har likevel roet seg betraktelig, og er faktisk blitt en ganske behagelig hund å ha J

Høyreslalom med Key

Dewey er veldig opp og ned i formen. Han skal til Marit Breivik (kiropraktor) igjen så fort hun kommer hjem. Nå tror vi at det er en del muskulært siden det hjelper å massere han, men jeg vet Marit sa det var en del «grums» sist vi var der. Bare så sinnsykt synd at hun ikke bor nærmere!
Dewey holdt heldigvis hele helgen i Etne – og dagene etterpå, men i går haltet han igjen L

Bildet er Nina Forus sitt - vet ikke hvem som er fotograf.
 
I Etne var det ikke bra forhold for gutten. Først steinhardt, så søle, slaps og spinnglatt utover dagen. Både hunder og førere sleit. Likevel gikk Dewey til 1 plass med Cert i hopp. Jeg trodde ikke mine egne øyne ;) Ellers gikk han også bra i flere andre løp den helgen, men 2 ganger datt en av de fjærlette pinnene pga lufttrykket fra han – og DET er surt L Dewey veier jo ganske mye mer enn en lett liten border (han veide det dobbelte av Tara på det verste!)
Men vi skal ikke klage. Været i Etne kunne ingen gjøre noe med – og stevnet i seg selv var toppers! Flinke folk som stod på alle sammen :D

Ficus var et lite troll i helgen. For aller første gang tjuvstartet hun – og jeg klarte derfor ikke å gjøre noe slik jeg hadde planlagt. Hele første løpet ble derfor helt på tryne – men vi kom da igjennom med 10 feil ;P Jeg lærte – igjen, at det å gå konkurranser og det å trene hjemme, er to vidt forskjellige ting. Ja, ja trengte vel den «erfaringen» da ;) Vi disket i alle fall alle de andre løpene. Jeg var nok årsaken til de fleste diskene, men jeg vil påstå at et par steder var Ficus helt på selvstyr også.
Heldigvis så er jeg ikke lengre redd for å «drite meg ut», så jeg tar det ikke så veldig tungt om vi disker – jeg er jo fortsatt bare med for gøy ;)

Bildet er Nina Forus sitt - vet ikke hvem som er fotograf.
 
Eivind fikk lov til å gå lag med henne, dette fordi det er han som har gått – og som har kvalifisert internt – til NM, så da var det best at han gjorde det. Dessuten har vel ikke jeg så store ambisjoner om å delta i NM – men det har han ;) (Skal aldri si aldri da, men…..;)
Resultatet var i alle fall at laget fikk 2 NM napp – og det fikk Ficus også individuelt, må jo være fornøyd med det J

 
Eivind og Ficus - filfritt lagløp :)
Bildet er Nina Forus sitt - vet ikke hvem som er fotograf.

Kahrma og Key var hjemme med Maia. Kahrma har vi skånt veldig den siste tiden – og det ser faktisk ut som om det har vært bra for henne. Hun er blitt mye bedre i det siste. Hun trenes veldig lite nå, men det virker som om det passer henne bra og hun er veldig ivrig når hun får lov til å trene, så kanskje dette faktisk er det beste for henne?
Ellers så er Maia begynt å trene Zita til Marit Bjelland litt, så får vi se hvordan det utarter seg. Maia vil jo gjerne ha en ny hund å trene, men nå sier mamma stopp.....

Ingen kommentarer: