fredag 30. november 2012

Rundering i bekmørket

Onsdag var jeg sånn i tvil om jeg ville rekke treningen eller ikke, at jeg hverken meldte meg av eller på treningen. Fikk likevel sendt en melding til et par av lagkameratene om at jeg kom – ca. 5 minutter for seint……
Vi er inne i en tid der det skjer mye og det er mange som skal tas hensyn til, derfor kan jeg ikke prioritere hundetreningen 100% akkuratt nå. Beklager så mye til de det går ut over – jeg prøver i alle fall å få gitt dere beskjed – om enn noe seint…..
Onsdag var det veldig kjekt å få trene rundering igjen. Herman, Morten, Sonja, Sven Magnus og jeg var effektive (dvs. Sven Magnus var effektiv, og fikk oss andre i «aktion» ;)
Ficus var 4 hund ut, og jeg fortsetter med momenttreningen «langt ut til figurant». Jeg hadde en plan, men brå-om-bestemte-meg i det vi skulle til å trene. Så da ble det til at Ficus kun fikk den påvirkningen det er å se figurantene gå fra oss og forsvinne. Jeg gir meg ikke på at dette synes å være den beste påvirkningen for Ficus. Nå har jeg i lang tid prøvd ut andre påvirkningsformer, men ingen gir samme effekt som denne.

Sven Magnus styrte midtlinja og de andre var figuranter for Ficus. Det ble bare 4 slag på Ficus denne kvelden, men det var kjempefine slag. Nå lå figurantene så langt ute (tror nok den lengte var på ca. 100 meter), at jeg måtte sende Ficus på nytt på alle slagene – og det til tross for at hun for en gangs skyld faktisk gikk langt nok ut!

Det som var fint var at Ficus var ivrig på alle slagene. Hun jobbet kjempebra og hadde fin fremtrekk. Ingen vegring på noen som helst måte – heller ingen «risting» eller «tissing» som av og til har forekommet…. Fokuset til Ficus var utover og hele kroppen var klar. Så kjekt å se :D Også den siste gangen da jeg måtte sende flere ganger på nytt på samme sted, jobbet hun hele tiden med stor iver. Hun ville faktisk ut igjen J
Belønningen hos figurantene virket også å være bedre en på lenge. Yess!! :D Takk for hjelpen lag 1. Denne økten er jeg bare superfornøyd med. Kanskje vi snart kan prøve oss på mørkerundering ;P (Jeg synes jo nå at hun gikk bedre i mørket en når det er lyst ;)


Ingen kommentarer: