torsdag 6. desember 2012

Overværssøk på Orre i - 15,5 grader!

Da er nok en travel onsdag over – men jeg rakk Nrh-treningen denne gangen også J
Laget var faktisk nesten fulltallig, 7 mann stilte i kulda +  «løsgjengeren» John ;)

Det ble en kald fornøyelse. Og det ble lenge å ligge som aller siste figurant – jeg kjenner at jeg er kald i baken enda….. ;) Siden jeg syntes det var kaldere en forventet, sjekket jeg gradestokken da jeg kom tilbake til bilen – og den viste 15,5 minusgrader – er lov å fryse da…..
Vi hadde ellers en flott trening. Ficus var 3 hund ut på vårt lag (vi ble så mange at vi delte oss i to) hun hadde noen fine lange overværsslag som faktisk overrasket meg – positivt :D
Først så Ficus ut som om hun bare var på tur (kan kanskje skylde litt på dårlig lufting før start….) men da hun fikk fert, føyk hun av gåre som en liten rakett og etter at første mann var funnet - var det tydelig at hun var i søk.
Jeg stod oppe på en haug nesten ved stranda og fulgte med henne – det var nydelig å se henne søke seg frem mellom sanddynene og gjøre funn helt nede ved kanalen J

Ficus hadde totalt 3 funn og alle var både lange og fine. Hun meldte også fint, men ville slippe bittet litt tidlig den siste gangen – klar for å fyke ut på påvisning. Da ventet jeg bare med å gi «vise» kommandoen, og da skal jeg si hun var kjapp til å plukke bittet opp igjen og holde hardt ;)
Totat veldig fonøyd med Ficus denne kvelden J

Ingen kommentarer: