mandag 11. mars 2013

2 prøver bestått!

Har egentlig kjempemasse å skrive om...., men nå blir det oppdatering fra denne helgen først og fremst.

Lørdag hadde vi meldt oss opp til feltsøksprøven - og jeg var rimelig spendt på om treningen vi har drevet med ville gi resultater. Det gjorde den!
Ficus fant alle 4 gjenstandene i feltet på under 4 minutter!

Jeg var nesten litt i sjokk over at det gikk unna som det gjorde. Men jeg kan nok takke dommer Tone også som ba meg puste ut, roe meg ned og ikke stresse hunden - før vi startet. Jeg prøvde på det, men kjenner at jeg lett begynner å stresse når ting ikke går som jeg vil. Denne gangen ble Ficus værende å jobbe mye i et område - og jeg var usikker på om hun var innenfor feltet = jeg begynte å stresse.... Så husket jeg hva Tone hadde sagt og skjerpet meg alt jeg klarte. Ficus hadde tilsynelatende ikke merket noe og jobbet kjempebra :) Jeg må bare lære meg å stole mer på henne - hun har jo gang på gang bevist at hun kan - det er bare jeg som ikke helt tørr å stole på det.
Vi fikk i alle fall bestått og jeg kunne puste lykkelig ut :)

Søndag var det så tid for mørkesøk. Jada - her hiver vi oss på, det må jo gjennomføres før vi kan satse på A......

Før vi skulle ta prøven ville jeg lufte Ficus litt på "miljøplassen" under kommer noen bilder derfra.

 

Ficus driver og hopper over over alle rørene her - var litt morsom.
Hun er en liten prikk bak i bildet.... ;)
 
Her hoppet den galne hunden min rett ned på bakken - gjett om jeg ble litt redd......
 



 
Det var lagt opp til mørkesøk i bygg fordi det passet best sånn denne gangen. Det var Kent med Disel og meg og Ficus som skulle ta prøven. Jeg hadde hele roen - helt til "reglene" ble lest opp - da forstod jeg at dette hadde jeg ikke satt meg godt nok inn i.... Dermed ble jeg skitnervøs igjen.... Dommer Sylvelin ba meg flere ganger om å puste - og sa at jeg hadde lov til å bevege meg.... Huff, jeg er helt håpløs i sånne settinger.
Men uansett gikk det bra denne dagen også. To prøver unnagjort på en helg - herlig!

Både Kent & Disel og meg & Ficus fikk bestått! :D 
Minst to førnøyde personer på dette bildet - ikke sant Kent ;)
Fotograf og eier av bildet: Sylvelin Andersen

Takk til alle som hjalp oss denne helgen - både dommere, figuranter - og TS :) 

Ingen kommentarer: