søndag 7. april 2013

Blandede følelser

Figurantutsikt lørdag 6 april- mens jeg venter på å bli funnet av Linus :)

Litt usikker på hva jeg skal kalle gårsdagens runderingstrening....
Da vi var ferdige var jeg egentlig ganske misfornøyd, men så spurde jeg Paul etterpå hva han mente - og han hadde ikke noe særlig å si.... ("Bare det du vet selv" var svaret...) Det betyr jo at det kanskje ikke var helt ille likevel.....

Grunnen til min missnøye var at ting ikke gikk etter oppskriften.., - og jeg datt litt ned i kjelleren pga dette. (Har tross alt jobbet en del med det nå....) Så har jeg tenkt mye på det som skjedde, hva jeg gjorde (ikke gjorde) og til slutt - i dag diskuterte jeg litt med Eivind - og plutselig så jeg tingene i ett litt annet lys.

Jeg starte med godt luftet hund - likevel skulle Ficus på do på første slaget = nedtur...., så gikk hun halvhjertet ut - og rett inn igjen = mamma ikke helt fornøyd.....

På motsatt side fikk jeg motsatt problem..... Ficus dro laaangt avgårde. Det så ut som om hun jobbet på ovevær mot bygningen på motsatt side av myra (vi var på Dale og trente), innimellom gikk hun mitt spor (som jeg hadde lagt etter meg da jeg var figurant tidligere) - og jeg sleit med å kalle henne inn.... Jeg hadde heller ikke sjangse til å kalle henne inn når hun hadde fert av figurant - noe jeg ser på som positivt tross alt....

I ettertid ser jeg at Ficus gikk bra på hele høyre side, men på venstre virket det som om hun hadde såpass kontroll at hun ikke var villig til å fly ut = typisk når vinden står rett imot.....

Ok, da er det altså ikke startene (slik jeg trodde) som er problemet vårt, men det å få henne til å gå langt nok ut på motvindssiden. Dette problemet har vi jo mer eller mindre hatt hele tiden, men jeg har glemt det litt i alt annet vi har holdt på med. Nå er det det vi skal fokusere på i de neste treningene - tror jeg....

 

Ingen kommentarer: