tirsdag 16. april 2013

Helgens strabaser....

"4-er banden" en dag i oktober 2012

Lørdag hadde jeg valgt spor for Ficus.
Sporet gikk på Veraland, var ca 1,5 km langt (i følge gps`en) og liggetiden ble på 2,5 timer - da gadd jeg ikke vente lengre....

Jeg startet med å rote det skikkelig til ved å søke spor på feil side av veien.... ;p Jeg hadde misforstått totalt. Joda jeg så den røde sløyfen på motsatt side - som Ficus dro som en gal for å komme bort til, men jeg var 100% sikker på at det var slutten til noen av de andre og ville derfor ikke la Ficus gå der. Hvor dum går det ann  bli....!

Da jeg endelig fikk avklart at det var starten vår, dro Ficus lykkelig (logrende, ivrig hale) og sikkert, avgårde. Jeg sleit med å stole på Ficus fordi jeg ble dratt rundt (føltes det som) i alle retninger. over myr, fjell, steinur, skogsbunn osv..., men da hun kom med gjenstand pustet jeg ut - det var riktig jo :) Og slik fortsatte det....., Ficus fant bare 2 gjenstander, og gikk nok en del sekundært etter 2 gjenstand. Vi fant heller ikke slutten..... :(

Likevel da jeg viste Sylvelin (sporlegger) sporet på gps`en og fortalte hvor vi hadde gått, sa hun at det så ganske riktig ut, at vi gikk over slutten er sånt som kan skje - og akkuratt det tar jeg ikke så tungt. Likte mindre at vi gikk over et par gjenstander, men man kan vel ikke alltids lykkes..... ;)

Totalt sett så er jeg vel nesten fornøyd, men vi må gå noen flere lange spor, og det er lettere å lese Ficus hvis ikke sporene er så ferske....

Da vi kom hjem tok det ikke lang tid før Eivind og Dewey også dukket opp. De hadde konkurrert hele dagen. Dewey var med på vinnerlaget og fikk nok ett Cert i hopp klasse 3 stor (2 plass) og det var Eivind godt fornøyd med.

De to andre jentene hadde vært hjemme hele dagen, så derfor måtte vi ut og gjøre "noe" med dem også. Kahrma fikk en tur og så dro vi på agilitybanen, der fikk Eivind og Key trent litt på føring og Ficus og jeg fikk trent på max hopp - da det tydelig hadde vært ett tema denne dagen (og jeg aldri har kjørt Ficus på maks.....) Det gikk veldig bra og banen syntes jeg også så bra ut, så jeg gledet meg til konkurransen søndag :)

Søndagen kom, og jeg klarte å glemme banen i første løp. Dermed sendte jeg Ficus feil vei over et hinder = disk. I neste løp klarte jeg å snu meg feil og igjen sendte jeg Ficus i feil hinder. Tross dette var jeg veldig fornøyd med Ficus, for hun fulgte meg bra, vi har fått litt større fart (tror jeg....) og Ficus søkte selv tunellen! :D (Dette er noe vi faktisk har slitt en del med, derfor er jeg veldig fornøyd med at det var en tunell vi disket på ;) )
Lagløpet gikk hun med Eivind og da kom hun selvsagt igjennom.... - laget vant :)

Dewey hadde noen riv denne dagen og da er ikke pappaen så fornøyd...., likevel ble det en 3 plass i agility og en 7 i hopp. Laget vant.
3 Plassen i Agility gav også en 2 plass i Rogalandsmesterskapet i klasse 3 stor - og det er jo flott :)


Også denne dagen dro Eivind opp og trente Key etterpå, men da var det nok for meg, jeg hadde nok med å holde meg på beina...

Maia gikk forresten med Akita-Zita denne søndagen og fikk en 5 plass i agility og disk i hopp.

Ingen kommentarer: