tirsdag 30. april 2013

Kryssinger i sporet

Lørdag ble ikke helt som planlagt for mitt vedkommende, men jeg fikk trent litt på det jeg ville likevel.

Kort fortalt så la Morten ut et spor til Ficus på ca 450 meter. Jeg ba om en gjenstand i starten av sporet og en gjenstand i slutten.
Sonja krysset halve sporet rett etter at Morten hadde gått det - og resten av sporet krysset hun like før vi skulle gå det - da med hund.....

Selv la jeg først ut et spor for Sonja og så la jeg ut et spor for Ficus, da jeg synes 450 meter spor på en hel lørdag var litt lite.... Mitt spor ble ca 350 meter.
Jeg la sporet der jeg regnet med å få en del tråkk av ukjente folk. I sporet la jeg en gjenstand og slutt.

Ficus slo fint på "Mortensporet" og gikk ganske bra i starten, men så begynte hun å sjekke ut kryssninger. Likevel jobbet hun seg fint tilbake på sporet. Hun gikk over slutten - jeg trodde hun gikk på en kryssning og dro henne vekk...., så fikk jeg øye på slutten og gikk litt tilbake for at Ficus skulle få belønning for godt utført jobb - ikke hennes skyld at mamman ikke trodde på henne.....

Alt i alt godt fornøyd med dette sporet, kunne kanskje tenkt meg litt lengre "reint" spor i starten og slutten, men det gikk jo bra :)

Så gikk vi dit jeg hadde lagt spor og hun fikk på nytt ta oppsøket selv. Ficus jobbet knallbra. Også her var det tydelig noen kryssninger, men hun jobbet seg tilbake på sporet hver gang. Hun fant gjenstanden og slutten uten problemer.
Kryssningene i dette sporet vet jeg ikke alderen på, men jeg lærer å lese henne bedre ved å jobbe på denne måten.

Det siste sporet gikk på skogsbunn, det vil si veldig lite vegetasjon på denne årstiden (i år) - og over grusstier. Det første sporet gikk på tørt gress og noe myr. Liggetiden var bare ca. 2,5 og 3 timer gamle, da jeg måtte tidlig hjem denne dagen.

Ingen kommentarer: