fredag 24. mai 2013

2 spor etter en ynglingsfigurant

Onsdag kveld på Dale.


Jeg ville trene spor den siste gangen før prøvene. Dette fordi 2 runderingsøkt på lørdagen gikk bra - og fordi jeg ikke er tilhenger av å terpe i siste liten. Synes faktisk allerede vi har terpet for mye, det vi ikke kan nå er det for seint å lære før denne prøven..... - så kanskje er det egentlig for tidlig å gå opp til prøve, men det vil vi snart oppdage...

Valgte derfor spor rundt bygningene, med smeller og figurant. Ritva la ut sporet, mens jeg hjalp de som skulle rundere. Hun syntes det ble litt kort (450 meter) og la derfor ut ett spor til på omtrent samme lengde ;)

Dermed ble det 2 kjekke spor på Ficus denne onsdagen. Det første hadde sporoppsøk på plen - med smeller, og gikk veldig bra i starten men da vi hadde krysset en asfaltvei skar det seg litt, da dro Ficus meg inn under noe trær og fant "noe" å rulle seg i. Mamma ble litt sur og det kom et ganske hardt "nei" fra meg... Dermed skjerpet hun seg, fant tilbake til "Ritvasporet" og durte avgårde. Plenen var helt nyklippet noen steder og vinden stod rett i mot, så det ble litt virring i sporet, men hun gikk veldig sikkert likevel. Også over asfalten gikk Ficus riktig, men så tror jeg at jeg styrte litt og vi fikk en liten "feilsløyfe". Ficus fant likevel tilbake til sporet og vi fant Ritva til slutt. Tror vi hadde 3 sportap, men hver gang klarte jeg å lese henne - noe jeg er superfornøyd med :D
Ficus fant 2 av 3 gjenstander.

Forresten så gikk Ficus mye bedre spor der det var lite/død vegetasjon, så det er tydelig at det er det vi har trent mest på.....

I spor 2 gikk det også veldig bra, men så ble vi litt forstyrret av roping og bjeffing (Trude og Stig med hunder ;) - noe Ficus svarte på, før hun durte avgårde i resertempo. Det virket nesten som om hun var redd for at de skulle komme og ta sporet hennes ;) Jeg hang på og måtte springe litt for å holde følge, men det så jeg bare på som positivt :) Halen logret ivrig og hele kroppsspråket sa meg at dette var kjekt ;)
Ficus hadde vel et sportap her, men da slapp jeg lina for ikke å påvirke henne på noen måte, og ganske snart var vi på spor igjen. Ritva hadde sett oss, derfor vet jeg det :)
I dette sporet var det 2 gjenstander som begge ble funnet + figuranten :)

Tusen takk for en super oppladning til kommende lørdag Ritva! :D
 

Ingen kommentarer: