søndag 26. mai 2013

A - prøve....

Ja, da strøyk vi på vårt første forsøk på A....
Jeg må innrømme at jeg på forhånd var litt bekymret for runderinga, men sporet var jeg temmelig sikker på at vi skulle klare.....

Ferdig med runderinga.... Bildet har jeg stjålet fra Kaare....
(Kaare gi beskjed om det ikke er ok)

Vi var 2 ekvipasje ut i runderinga og jeg var litt stresset denne gangen og hadde ikke fått samlet meg ordentlig før start. Dette førte til masse tåpelige kommandoer, stemmeleie som var helt feil, irritasjon osv, osv.... Ficus forstod nok ingen ting - og hun som på forhånd er så vâr på meg.....

Starten var ikke bra, men i stedet for å begynne å presse henne ut valgte jeg å bare fortsette og så heller prøve å sende henne slik at hun likevel fikk dekket terrenget. Det fikk bare bære eller briste..... jeg vet jo at hun går lange slag ved den minste antydning til fert, så bare hun fikk litt vind ville hun likevel finne figurantene som eventuelt ville være der - satset jeg på...... Vinden var fryktelig ustabil og skiftet hele tiden, så man kunne ikke stole blindt på den.

Ved ca 250 meter fikk vi funn av første fig og både melding og påvisning var fin :) så fortsatte vi og hadde faktisk noen fine slag, men det var likevel alt for mye tull og da vi var ca halvveis ble vi stoppet. Jeg er helt enig i at dommerne stoppet oss, for Ficus ville ikke gå i fra meg og jo mer frustrert og irritert (sint) jeg ble i stemmen jo verre gikk det.
Jeg var jo klar over dette fra før (og har forsøkt å trene på det), men jeg klarte bare ikke å skjerpe meg denne dagen. Sylvelin sa også temmelig direkte at det var min feil at dette ikke gikk bra - noe jeg er helt enig i.

Begge dommerne var blide og positive hele tiden og forsøkte å få opp mote mitt - de var rett og slett "søte" ;) Takk! :)

På vei for å gå sporet....
Dette bildet er også tatt fra hjemmesiden til Aud og Kaare

Når det gjaldt sporet så startet vi veldig bra. Ficus markerte først på baksporet (uten at jeg meldte spor, da jeg kjente på draget i lina at det var bakspor), snart snudde hun også og så dro hun på i riktig retning. Jeg meldte spor og vi fikk gå :)

Vi fant snart både 1 og 2 gjenstander og jeg jublet inni meg. Sporet var i ganske tøft terreng. Det gikk opp et ganske bratt fjell og oppe på toppen var det som i en kjele - vi kokte begge to..... Ficus måtte jobbe litt for å komme seg videre i sporet, det regelrett dampet fra lyngen...., men så dro vi på igjen. Vi kom oss nedover en enda brattere side som var pyton å gå pga alle "lynghaugene" og jeg sleit med å hode følge med Ficus nedover.....
Så måtte vi over (under) ett gjærde og fortsatte, men etter en liten stund var det så slutt.... :( Ficus markerte ved gjærde igjen, men fordi vi bare hadde gått rundt en liten fjellkaus mente jeg at sporet ikke kunne gå der (= idiot - bokstavlig talt!) så jeg fikk Ficus til å jobbe videre i myra og plutselig slo hun tydelig på et spor igjen og dro meg avgårde nedover lia. Jeg burde jo forstått at dette var en kryssning og ikke sporet vi opprinnelig fulgte, på måten Ficus hadde oppført seg på - men det gjorde jeg ikke.
Jeg forstod etter hvert at jeg måtte opp igjen til gjærde, men da hadde vi gått så mye feil at tida var ute, så jeg valgte å bare gå inn. Hadde jeg enda bare gått litt ute i terrenget så hadde vi sannsynligvis fått slutten og kommet i mål, men sånn er det bare. Igjen var det min skyld at vi ikke fant slutten - og sansynligvis også en gjenstand til. Vi gikk av ca 250 meter fra slutten, men vi gikk nok noen hundre meter feil i stedet......

Ja, ja. Vi får forsøke igjen - til høsten kanskje..... ;)

Uansett takk til Dommerne: Sylvelin og Paul, Prøveleder: John og alle Figurantene: Krissi, Ritva, Herman, Kjetil, Oddvar, Runar og Beate. Uten alle dere - ingen prøver.....

Ingen kommentarer: