onsdag 24. juli 2013

Sommerferie 2013, del 2 - Hjemme....

Her skjer tingene i ett forrykende tempo, så jeg rekker ikke å oppdatere bloggen så mye som jeg gjerne ville. Det blir derfor bare korte sammendrag for tiden.

Etter hjemkomsten fra Fionia Cup har det gått i ett.
Først klargjøring til alle gjestene vi trodde skulle komme...., så utpakking av campingvogn - og bil.

Torsdag og fredag var vi på kurs med Åsa Emanuelsson - og for ett kjekt kurs! Her lærte jeg mye om hvordan jeg kan føre Ficus slik at vi "sparer 100 dels sekund" - da det jo er de som teller - hvis man skal være i toppen ;)
Nå er ikke min plan å være blant Norges beste, men det er klart konkurranseinstinktet slår inn når jeg konkurrerer - og det ER gøy å gjøre det bra :D
Hunden min har et enormt potensiale og jeg vet at veldig mange med mellomhunder er glade for at det er jeg - og ikke Eivind som konkurrerer med Ficus ;)
 
Åsa virker litt betenkt....

Sånn skal du gjøre Jan.... ;)

Tilbake til kurset. Måten vi lærte å føre på her passet meg helt ypperlig. Eivind var ikke like glad i denne føringen (han var på kurset med Key) - men han har sin egen stil - og en helt annen type hund, enn meg. Likevel tror jeg han også kan dra nytte av denne føringen - hvis han vil......
Det var "tight turn" som var hovedtemaet - og det var for så vidt ok, men mange likte ikke all blindføringen som ble "forlangt". For Ficus og meg var det supert. Vi fikk til mye - synes jeg :)
Gleder meg til å fortsette denne type trening :D

Sylvelin og lille "Ingen" var også på trening :)

Helgen ble så tilbragt med familie og ikke minst alle barnebarna. Lørdag rakk jeg en liten SUPER (!) NRH-treningsøkt (rundering) med Ficus: Hun runderte som bare det, - nydelige starter uten demping - 2 utilsiktede blindslag, - fine lange slag og super påvisning/belønning (huh! måtte "snakke" litt fort her ;P ) - før det ble feiring av Therese Linnea sin 1 års dag.
Søndag var alle sammen (bortsett fra Even, som måtte jobbe....) i Kongeparken = 8 voksne og 5 barn i alderen 6 måneder - 5 år... Kjempekjekt - men slitsomt ;)
Hjemme var det 5 hunder som ventet på oss..... (De hadde fått en lang tur før vi dro).

Far (Einar) og sønn (Jørgen) styrer toget

 Morfar (Eivind) og Therese Linnea graver etter - og fant, GULL!

Jørgen koser seg i vogna :)

Therese Linnea måtte få bevege seg litt
- dette ble løsningen, da det var alt for varmt på bakken.

Noen av gjengen
 (Eivind, Veronica, Sebastian, Marius, Therese Linnea og Jørgen
- resten er i båtene)

To glade gutter - Sebastian og Benjamin

Sebastian og Ronja Elen på karusellen :)

Maia og Therese Linnea på karusellen

Mamma Lene og tante Maiki vinker (og fotograferer ;)

For første gang fikk alle hundene - våre og Einar/Lene sine pudler, gå løse sammen, inne. Det gikk overraskende bra. Er særlig imponert over at Dewey og Ruby gikk så fint sammen - to hanner som ikke er glad i andre hanner!

Mandag kveld startet halsbetennelse, øreverk og feber hos meg, men nå virker det å være på retur - heldigvis...., for det har jeg ikke tid til - hallo det er ferie! :D

Ingen kommentarer: