torsdag 25. juli 2013

Spor - a hot summer day :)

Det ble en liten treningsøkt på oss i går også.
Jeg valgte å gå spor pga den voldsomme varmen.
Skiftende underlag var temaet.
Ligge tiden var veldig kort - noe som resulterte i "brannsår" inne i hendene.... - joda den lille 16 kilos tøtta mi kan dra! Når så Herman i tillegg hadde gått på ganske ufremkommelige steder, er det nesten rart at jeg kom meg hel igjennom det sporet! ;D

Sporet startet i ett hogstfelt - på en "søppelhaug med greiner underst og sagspon oppå....". Ficus var på spor nesten før jeg fikk sjangse til å henge med - og så durte vi av gåre nedover gress og oppover en bitte liten bakke. Kom ut i sandtaket (vi var på Sviland) og rett i en gjeng med kjekke menn - og en "hoppbakke".
Mennene hilste og vinket - mens jeg så vidt fikk hilst tilbake, før Ficus dro meg avgårde nedover "hoppbakken" de hadde laget (til de fjernstyrte motorbilene sine) - oppå sporet til Ficus..... Joda vi var nok på spor....., - men gjenstanden som lå akkurat i det vi kom inn på grusen fant vi ikke.

Så bar det avgårde. Ficus var veldig bestemt på at vi skulle bort der jeg visste sporet ikke gikk (men som jeg også visste at sporlegger hadde gått etterpå.....) Så jeg tviholdt på henne slik at hun måtte følge det opprinnelige sporet. Da satte hun også nesa i bakken - durte over grusveien, ned i bekken og fulgte bekken hele veien til vi måtte opp igjen pga røret - og hun valgte riktig side opp :)
Så fant hun en gjenstand og fortsatte ned mot asfalten. Her ble det vanskelig (selv om sporet var sylferskt - ca. 30 minutter) Krysningen på asfalten (jeg hadde krysset selv) sjekket hun ut, men hun sleit likevel med å gå spor. Til slutt var vi på grus igjen, og da durte Ficus rett over og fant sporet igjen på gress - før hun fant slutten.

Ikke fornøyd med at hun plukket 3 feil gjenstander (en bit av en sokk, tydelig gammel , en hardplast bit og en kopp) - og at hun sleit sånn på asfalten, men veldig fornøyd med resten :)

Ficus var fryktelig "høy" i dette sporet, så jeg må nok trene mer asfaltspor for seg, slik at resten kan få lengre liggetid. Var nok også derfor hun plukket gjenstandene - for hun pleier ikke plukke andre en sporlegger sine.....

Gjett en gang hva vi skal trene på i dag.... ;)
 

Ingen kommentarer: