torsdag 20. august 2015

NM i Rallylydighet!


For aller første gang i Norge, er det avholdt NM i rallylydighet.
Det ble avholdt i Bø, nærmere bestemt på Sanda Camping. Det var ca 150 deltakere og over 55 raser representert på stevnet - 5 dommere var i sving for uten frivillige og den som fikset "alt", Camilla Haugsand.

Det ble ett fantastisk stevne. (Jeg har selv vært med og arrangert store stevner i Agility - sist nå på Lista, så vet litt om hva som kreves...) Jeg er derfor virkelig imponert over hva styret i NRL har fått til første gang de arrangerer et så stort stevne. Trampeklapp!

I tillegg til at alt fungerte veldig bra, gikk det stort sett min vei denne helgen. Jeg har sjeldent kost meg sånn på ett stevne som jeg gjorde i Bø. Jeg hadde god tid til hundene mine, kunne være litt sosial - og ellers fikk jeg sett noen av treningskammeratene - og andre flinke ekvipasjer gå rally. Det var forresten veldig høyt nivå. Vi var ca 14 (mulig 16), stykker fra Stavanger/Sandnes/Sola/Tananger som deltok. Veldig kjekt. Flere kom også på pallen! Under ser vi Eli-Anne som fikk en 3 plass, Anita på andre, Kristine x 2 førsteplasser, og Mona som jobber bra med Line hele helgen.



Jeg hadde med begge jentene, Dewey liker ikke lengre lange bilturer derfor fikk han ikke være med, men han skal få debutere på hjemmestevne.

Bildene under viser brifing, premieutdeling, og dommerne + Camilla.





Key debuterte i klasse 1 fredag - fikk napp til klasse 2 og stilte i klasse 2 lørdag. Her fikk hun napp til klasse 3. Søndag fikk hun direkte opprykk til klasse 3 - så nå er vi begynt å jobbe med klasse 3 øvelser - og har meldt på neste stevne i klasse 3 - hjelp....!

Link til video av Key i klasse 2.

Ficus fikk siste napp til klasse 3 fredag - stilte i klasse 3 lørdag og fikk første napp til Elite. Søndag disket hun desverre - hun kokte over for meg, og jeg klarte ikke roe henne fort nok til at vi fikk utført øvelsene riktig, ja, ja det ble en repetisjon for mye - og dermed disk.
Har, som vanlig, ikke bilder av meg selv, men det får dere bære over med...

Link til video av Ficus sin disk.....

Av 57 ekvipasjer i Elite kom 9 ekvipasjer igjennom banen. Det var en bane som virkelig testet ut alle utfordninger man kan få i rallylydighet. Poengsummen er sammenlagt etter 2 dommeres dømming + en overdommer.

Disse kvalifiserte seg til NM:
1. Tommy Haukeland - NORD LCH Minipina's Damn Good n Ready - 394 poeng.
2. Lene Kleven - Flipperns Cash - 393 poeng
3. Sissel Talseth - Milo - 387 poeng...
4. Thomas Elisenberg - Tollengrendas Outstanding Renka - 385 poeng
5. Beate Helgesen - RL 3 Gatefield's Ol`Fashion Girl - 381 poeng
6. Anita Galtung Nilsen - Samba - 375 poeng
7. Andrea Hånes - N RLCH Fachings Black Ferrari "Vita" - 374 poeng
8. Anne Tone L Stensrud - Nemi - 372 poeng
9. Linn Therese Andersen - Yxsjöstugans Tia - 360 poeng


NM resultatet ble slik:
1. Lene Kleven - Flipperens Cash - 390 poeng
2. Thomas Elisenberg - Tollergrendas Outstanding Renka - 384 poeng....
3. Beate Helgesen - RL3 Gatefield's Ol\Fashion Girl - 374 poeng
4. Tommy Haukeland NORD LCH Minipina's Damn Good n Ready


GRATULERER TIL ALLE 4!

2 kommentarer:

Nann Karin sa...

Heisann, jeg fant link til bloggen din i forbindelse med kurset til Thomas Moen, Jeg gleder meg til å bli inspirert, lære noe nytt og være medelev sammen deg og mange andre som det sikkert blir kjekt å bli kjent med .

Ghita sa...

Takk for kommentaren.
Jeg gleder meg også til å bli kjent med deg/dere - og til å bli en bedre blogger :)