tirsdag 5. juli 2016

Uoffisiell lydighetsprøve med Ficus

Foto:Irene Goa

Forrige uke tok jeg ett - for meg, stort skritt. Jeg hadde sagt ja til å være med på uoffisielt lydighetsstevne. Det ble derfor Ficus som måtte til pers, de andre to er ikke helt i mål med alle øvelsene enda. Så selv om det ikke var Ficus jeg skulle trene i lp, falt valget på henne likevel. Jeg ville se hvordan vi lå an siden jeg fikk muligheten til det.

Jeg var ikke ferdige med avstandskommanderingen på henne heller da jeg sa ja til å gå stevnet. Jeg hadde så smått begynt å jobbe med den og da jeg plutselig måtte bli ferdig, løsnet det faktisk ganske bra. Hun hadde fine momenter da vi gav oss, og jeg tenkte at det bare fikk bære eller briste.

Det gikk over all forventning.
Vi fikk 10 på tannvisning - woah! Det hadde jeg ikke trodd!
Vi fikk også 10 på fellesdekk, selv om hun virret litt med hodet (det kom selvfølgelig ett helikopter over oss da vi hadde fellesdekk - og det måtte hun selvsagt følge med på).
Fri ved fot var ca 8,5  jeg mistet henne i en helomvending og måtte inn med en dobbeltkommando  - og så avsluttet vi med en skeiv holdt.
Dekk fra holdt ble 9. Jeg hadde et skuldersignal på oppsitten.
Innkalling ble 8. Her kom det et bjeff i det jeg gikk i fra og innsitten var skeiv.
Stå under marsj var en klar 10 er.
Hopp over hinder ble 8 pga bjeffing før hun startet og skeiv innsitt.
Avstand var jeg veldig fornøyd med. 8,5 Trekk for lyd som jeg ikke hørte.
Helhet ble 9.

Foto: Irene Goa

Må jo si meg fornøyd med dette etter 10 års fravær fra lydighetsringen.

Et annen drawback er jo at jeg stort sett trener alene, noe som ikke er en fordel. Derfor kjenner jeg at det er kjekt å gå på torsdagstreningene med Catch hundetrening. Her er det mange flinke folk som kan mye om hundetrening, og de fleste har samme treningsfilosofi som meg (tror jeg). Og ikke minst så har vi en super instruktør i Èloïse!

Ingen kommentarer: