torsdag 20. februar 2020

Klubbmesterskap i Rallylydighet

14 februar 2020 deltok Myija og Ficus i ett forsinket klubbmesterskap i rallylydighet for 2019 hos SBK.



Myija og Maia har bare gått 3 små baner før dette i rallylydghet, men klarte seg veldig bra. De fikk 4 plass med over 190 poeng, Jeg er superstolt av dem begge to.

Har desverre ikke bilde av Myija og Maia når de går, men her er maia som vanlig en aktiv hjelper på stevne....






Ficus kom på overraskende 2 plass, etter at hun nok en gang egentlig disket pga for mange repetisjoner. (Det var på forhånd bestemt av utvalget at man skulle trekkes i poeng i stedet for å diske på mange av diskmulighetene).
Heller ikke denne gangen ville Ficus dekke der hun skulle, men denne gang i øvelsen sitt, dekk, sitt, stå - med steg. Men nå tror jeg endelig jeg har funnet årsaken til at vi feiler. Ficus går nok mer på kroppsspråk en jeg hadde trodd, og når hun er så høy som hun er i konkurranser, så hører hun ikke kommandoene. Nå skal jeg teste ut å si minst mulig og bruke mer kroppsspråk og se om det hjelper. Det har hitil fungert på trening.

Jeg hadde også trøbbel på sitt bli inkalling i fart, her fordi jeg startet med feil fot - det kunne jeg denne gangen ikke gjøre noe med, da smertene i foten var for store til at jeg kunne belaste den som jeg burde. Men det spiller ikke så stor rolle, jeg tror nå jeg vet hvorfor feilene oppstod og da kan jeg gjøre noe med det.

Blir spennende å se på neste stevne, for Ja! Jeg får endelig blitt med på en hel stevnehelg i Rallylydighet!

Nå tygger jeg bare på fingrene og lurer på om jeg skal melde på Rockrose også. Hun har gått bra på det siste treningene, men er hun klar nok.....?


Ingen kommentarer: