torsdag 15. januar 2009

Tirsdag og trening på dagtid - med Nina og John.

Det ble litt hesblesende pga. kontrabeskjeder (av diverse grunner) – og jeg har jo også to andre hunder å ta hensyn til. Så i stedet for en times tur – som jeg hadde planlagt, ble det en kort luftetur på dem før treningsstart, men så fikk de ett felles feltsøk etterpå.

Tara skulle trene felt og det gikk over all forventning. Da vi var ferdige med dagens økt var både Nina, John og jeg enige om at Tara fint hadde bestått feltprøven – denne dagen ;-) Knallgøy når treningen er så effektiv at den gir resultater :-D

De andre to fikk ett felles felt med 9 gjenstander. Dewey plukket lett alle gjenstandene han fant, mens Kahrma bare markerte på gjenstander hun ikke liker. Hun plukket – og avleverte, en gjenstand - og det var en sokk…
Etterpå fikk de alle ett lite godbitsøk før vi kjørte hjem.

På kvelden var det lydighetstrening for Dewey og Kahrma. Jeg merket godt på Dewey at det var utrolig lenge siden jeg har trent han skikkelig. Han hadde lagt seg til mange unoter… Fikk likevel bra kontroll utover i økta og kan vel ende opp med å si at jeg var ganske fornøyd. Dewey virket veldig glad for å få bruke hodet sitt igjen.

Maia og Kahrma gikk det veldig bra med etter hvert. (De hadde noen startproblemer) Det var første gang Maia ble drillet litt i ”fri ved fot” – og det gikk over all forventning. Maia gikk bare rundt og gliste ;-) ”På plass” var også veldig bra – så det begynner å komme seg nå, vi får bare fortsette å trene :-)

Ingen kommentarer: