fredag 10. april 2009

Bypåske – familietur og grilling

I går samlet vi alle de familiemedlemmene som vi visste var hjemme i Stavanger denne påsken – og det ble en del…. Hele 19 mennesker og våre 3 hunder la ut på ”oppdagelsestur” i nærområdet. De to eldste medlemmene forsvant fort videre på en egen tur, men vi andre holdt koken med skravling, leking, blomsterplukking, utforskning av naturen, grilling av pølser osv. Det var søsteren min som stod for ”underholdningen” av de yngste, og det var uvant - før i tiden var det alltid meg ;-) vi hadde med oss 5 stk fra 1 til 8 år samt 3 ungdommer – litt av en gjeng, men ikke verre en den gangen vi selv hadde 4 stk under 8 år, og gjerne noen tantunger og nabounger i tillegg ;-) Jeg savner faktisk den tiden litt……

Hundene var ellevile, men dagen ble nok ikke helt som de hadde tenkt….. De stod bundet mesteparten av tiden - bortsett fra helt på slutten, da kastet Eivind ball med dem. Likevel ble det jo masse mental og miljømessig trening på dem, med tanke på at de måtte tåle fektende armer og bein når ungene fløy rundt og lekte. Bare det å være så mange – og å måtte forholde seg til det, tror jeg er ganske mye for hundene. Det er veldig sjeldent at vi er så mange nå for tiden, og når vi er inne blir det for trangt til at hundene får være med.

Etter turen dro Maia med Veronica og to kusiner for å ha en skikkelig ”jentekveld” sammen. Det har Maia gledet seg til lenge :-)

Eivind og jeg dro til Tananger for å jobbe videre i butikken. Der skrudde Kristin M og jeg skaper til den store gullmedaljen, mens mennene reiv ned og ryddet alt gammelt skrot… Etter å ha skrudd skap i nesten 5 timer kjente jeg det godt i hele kroppen. Stiv og støl, og med hender som var dobbelt så store som vanlig :-( Irriterende, surt! Selv det kan jeg ikke :-( Grrr. Gi meg en jobb jeg kan gjøre uten å få enda mer vondt. - Skulle så inderlig ønske det fantes…..

Nokk hjertesukk….

Nå skal vi starte på en ny fin dag. I dag står både jobbing, trening og litt påskehygge på programmet. – Vi får se hvor langt vi kommer…… ;-)

Fortsatt god påske til alle sammen ;-)

Ingen kommentarer: